72 روستا در خراسان رضوی آبرسانی می‌شوند


72 روستا در خراسان رضوی آبرسانی می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از آبرسانی به 72 روستای این استان در قالب پویش الف- ب- ایران وزارت نیرو تا پایان امسال خبر داد.

سید ابراهیم علوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در قالب پویش الف - ب - ایران وزارت نیرو هر هفته طرحهای آب و برق در مناطق مختلف کشور مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی افزود: آب رسانی به روستاهای خراسان رضوی در قالب این پویش در مجموع با هزینه ۷۴۰ میلیارد ریال انجام می‌شود که در مجموع ۴۸ هزار نفر از جمعیت روستایی این استان از آب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: آبرسانی به روستاهای این استان در قالب این پویش طی ۲ مرحله تا پایان امسال انجام می شود.
وی گفت: در مرحله اول طرحهای آب رسانی ۴۲ روستا با هزینه ۳۴۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم آب رسانی ۳۰ روستا با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
علوی افزود: به دنبال یکپارچه سازی خدمات شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، از ابتدای امسال با اقدامات انجام شده وضعیت آب رسانی در روستاهای این استان ۴۰ درصد بهبود یافته است.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۰۱ هیچ روستای دارای بحران آب در خراسان رضوی وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۷۱ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۵۰۰ هزار مشترک روستایی زیرپوشش شرکت آبفای خراسان رضوی قرار دارند.
وی افزود: در حال حاضر ۹۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی زیرپوشش شرکت آبفای استان هستند و بقیه به صورت خودگردان اداره می شوند که بتدریج همه روستاها زیرپوشش قرار خواهند گرفت.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ساکن ۲ هزار و ۵۴۰ روستای این استان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس