6 هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل راه آهن اردبیل تامین می‌شود


6 هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل راه آهن اردبیل تامین می‌شود

اردبیل-ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: افتتاح راه آهن اردبیل در تابستان سال 1400 نیاز به 6هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که با تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است بدون محدودیت تأمین شده و افتتاح قطعی این پروژه را تا پایان دولت دوازدهم شاهد باشیم.

داوود شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با تاکید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پروژه زیربنایی راه آهن اردبیل هیچ محدودیت اعتباری نخواهد داشت و امیدواریم با بهبود شرایط منابع مالی دولت هر چه سریعتر کمبود بودجه جبران و تأمین شود.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته با اخذ تضمین‌نامه تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به پروژه راه آهن اردبیل – میانه، انتظار می‌رود هر چه سریعتر این منابع تزریق و برای تخصیص 100 درصد به استان ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل از محل کمک‌های بانک ملی در نظر گرفته شده بود که تلاش شد در هفته جاری تضمین‌نامه اخذ و برای ابلاغ به راه و شهرسازی و بانک ملی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:‌ امید می‌رود با این اقدام و تامین اعتبار مورد نیاز، پروژه راه آهن اردبیل که در جبهه‌های مختلف کاری در حال انجام است، سرعت بیشتری گرفته و برای افتتاح در سال آینده آماده شود.

شایقی با بیان اینکه پروژه راه آهن اردبیل – میانه به عنوان پروژه اساسی و کلیدی استان امسال یک‌هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: ۳۱۶ میلیارد تومان از این اعتبار تاکنون تزریق شده و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک ملی تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع با این تخصیص‌ها ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری به پروژه راه آهن اردبیل اختصاص می‌یابد و دستور لازم اخذ شده تا ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تا پایان امسال برای این پروژه تأمین شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده اما تا دولت تدبیر و امید متوقف شده بود و پیشرفت فیزیکی اندکی داشت.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور