مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- قیمت گوشت مرغ نزولی می‌شود،کاهش ورودی کرونایی‌ها به بیمارستان‌های اصفهان تا 50 درصد، مبارزه با موادمخدر نیازمند کار گروهی است و محکوم کردن ترور دانشمند شهید فخری زاده توسط مسوولان از مهم‌ترین رویدادهای خبری هفته گذشته استان اصفهان بود.

نمایندگان اصفهان در مجلس ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

مجمع نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و بسیج اساتید این استان در پیام‌های جداگانه‌ای با محکوم کردن ترور محسن فخری زاده، شهادت این دانشمند هسته ای و شهید صنعت دفاعی کشورمان، را تسلیت گفتند.

در پیام مجمع نمایندگان مردم استان اصفهان آمده است:باردیگر مزدوران و نوکران حلقه بگوش استکبار جهانی و صهیونیست‌های از خدا بی خبر با دستور اربابان کثیف خود در جنایتی نا جوانمردانه یکی دیگر از فرزندان خدوم و شایسته نظام و انقلاب اسلامی را مورد سوء قصد قرار داده و به شهادت رساندند.

مجمع نمایندگان استان اصفهان در پیام خود آورده است: به عنوان خادمان شما مردم شهید پرور در مجلس شورای اسلامی از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی می‌خواهیم نسبت به شناسایی، دستگیری و اشدّ مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را بعمل آورند. امروز راه مماشات و مسامحه بسته است و انتقام گرفتن از آمران بزدل و عاملان این جنایت‌های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.

دانشگاه اصفهان با ۱۰ مرکز علمی روسیه همکاری ۲ جانبه دارد

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان از همکاری علمی و فرهنگی این مرکز با ۱۰ دانشگاه روسیه خبر داد و گفت: این ارتباطات در زمینه‌های مختلف بویژه توسعه ادبیات و زبان فارسی و روسی است.

سیدکمیل طیبی افزود: دانشگاه اصفهان در جهت بین المللی سازی با ۱۰ دانشگاه برتر و شناخته شده روسیه تعامل و تفاهم‌نامه همکاری دارد که از جمله آنها می توان به لومونوسف مسکو، روسِنو مسکو و هِرزن سن پترزبورگ اشاره کرد.

مشاور رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در قالب این ارتباطات، برنامه های مختلفی مانند طرح های مشترک پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو در حال اجراست، اظهارداشت: دانشگاه اصفهان دارای رشته تحصیلی زبان روسی و دانشجویان و دانش آموختگان زیادی در این رشته در مقطع کارشناسی است.

قیمت گوشت مرغ نزولی می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به اینکه آبان سال جاری حدود ۲۰ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به ماه گذشته آن انجام شد، بطور طبیعی در این هفته با کاهش قیمت گوشت مرغ مواجه خواهیم شد.

حسین ایراندوست با بیان اینکه انتظار داریم که قیمت مرغ در این هفته افت پیدا کند و وضعیت بهتر شود افزود: به‌دلیل اینکه سهم تامین نهاده‌ها از طریق سامانه بازارگاه و نهاده یارانه‌ای از ابتدای آذر افزایش پیدا کرده و جوجه ریزی هم در این ماه بهتر شده است، انتظار داریم که قیمت گوشت مرغ بطور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: وضعیت پرورش، تامین و فراوانی مرغ در بازار استان اصفهان مطلوب است اما به‌دلیل اینکه در کل کشور با افزایش قیمت مواجه شدیم قیمت‌ها بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد.

بازیگر اصفهانی سینما و تئاتر بر اثر کرونا درگذشت

حجت‌الله نجف‌پور بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو، عصر روز یکشنبه بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان الزهرای اصفهان درگذشت.

مرحوم نجف‌پور که در عرصه بازیگری تئاتر، تلویزیون، سینما، نویسندگی، تهیه‌کنندگی، گویندگی و دوبلوری فعالیت داشت در ۶۹ سالگی به دیار باقی شتافت.

این بازیگر پیشکسوت از سال ۱۳۶۴ وارد صدا و سیمای مرکز خوزستان شد و در سال ۱۳۷۱ در ادامه فعالیت‌های هنری خود به مرکز صدای و سیمای اصفهان پیوست و در بخش صدا، مسوولیت نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نمایش‌های رادیویی را بر عهده داشت.

خسارت فروریختن سنگر حجاب متوجه بانوان است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اگر سنگر حجاب فروبریزد اولین کسانی خسران می‌بینند بانوان هستند و متحمل ضرر و خسارت جبران ناپذیری خواهند شد.

حجت الاسلام و المسملین عباس محمدحسنی در ارتباط تصویری با جشنواره " گوهرهای فاطمی " در منطقه پدافند هوایی اصفهان افزود: برگزاری جشنواره گوهرهای فاطمی، اقدامی شایسته و مؤثر در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب یکی از مهمترین دستورات الهی است که التزام به آن واجب و عدم التزام به آن، حرام و یکی از گناهان کبیره محسوب می‌شود.

جلوی بسیاری از "زایمان‌های لاکچری" در اصفهان گرفته شد

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جلوی بسیاری از زایمان‌های موسوم به "لاکچری" که مقرر بود زودتر از موعد و در تاریخ رُند نهم آذر امسال انجام شود، با نظارت و اطلاع‌رسانی صورت گرفته در استان گرفته شد.

زهرا جوانمردی افزود: با توجه به برخی مباحث مطرح شده در باره تاریخ رُند نهم آذر امسال (۹۹/۹/۹) پیش‌بینی می‌شد که ممکن است برخی از خانواده‌ها تمایل به تولد فرزند خود در این روز داشته باشند اما با ابلاغ صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی صورت گرفته در باره مُضرات این کار، جلوی بسیاری از آنها گرفته شد.

وی بدون اشاره به آمار میزان زایمان‌های صورت گرفته در تاریخ نهم آذر امسال در استان و موارد لغو شده اظهار داشت: نظارت بر روند زایمان در این روز با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سازمان نظام پزشکی استان صورت گرفت.

صندوق فولاد، قانون همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان را بدرستی اجرا کند

نماینده کانون‌های معدنی و فولاد استان و رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان گفت: بر اساس مُصوبه دولت باید حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان همگروه آنها برسد اما صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با نادیده گرفتن این مُصوبه، آن را بر مبنای بودجه محوری اجرا کرده است.

مجتبی احمدی افزود: مُصوبه دولت بصراحت خواسته است تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق افراد شاغل همگروه و همتراز آنها برسد.

وی ادامه داد: با این حال حقوق بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان توسط صندوق فولاد، بجای همسان‌سازی، کاهش پیدا کرده است و در زمان حاضر این بازنشستگان ۱۵ درصد کمتر از شاغلان همگروه خود حقوق دریافت می‌کنند.

نقص فنی موجب فرود اضطراری پرواز تهران-کرمان در اصفهان شد

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: پرواز شماره ۱۰۵۳ شرکت هواپیمایی ماهان به علت نقص فنی در اصفهان بر زمین نشست.

محمدحسین عمادی افزود: این پرواز ساعت یک بامداد فرودگاه تهران را به مقصد فرودگاه کرمان ترک کرده بود که به دلیل نقص فنی در فرودگاه اصفهان فرود آمد.

وی خاطرنشان کرد: این هواپیما هنگام فرود با مشکل خاصی مواجه نشد و همه مسافران در صحت و سلامت کامل پیاده شدند.

ورودی کرونایی‌ها به بیمارستان‌های اصفهان تا ۵۰ درصد کاهش داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طی ۱۰ روز گذشته در اجرای طرح محدودیت های کرونایی ورودی به اورژانس‌های این استان ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بهروز کلیدری در جمع خبرنگاران افزود: بیماران بستری در استان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشت این در حالی است که در روزهای آخر آبان ماه به روزهای خطرناک و بحرانی نزدیک شدیم، تعداد بیماران بستری به ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار رسید.

وی بیان کرد: در زمان حاضر هزار و ۵۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری در استان هستند که طی روزهای گذشته در بیمارستان الزهرا کمتر از ۴۰۰ بیمار بستری را شاهد بودیم از این رو فضای خوبی برای تنفس و خدمت رسانی بیماران ایجاد شده است.

استاندار اصفهان: مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار گروهی است

استاندار اصفهان گفت: مبارزه با مواد مخدر اختصاص به یک دستگاه و نهاد ندارد اگر کار تیمی نباشد به نتیجه نمی‌رسد.

عباس رضایی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: خطر مواد مخدر این بلای خانمان سوز در کمین جامعه است.

وی ادامه داد: حل معضلات و مبارزه با مواد مخدر باید با نگرش مثبت و با دید انجام کار در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی