تست رایگان کرونا به شرط تایید پزشک انجام می‌شود


تست رایگان کرونا به شرط تایید پزشک انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در خصوص شرایط انجام تست کرونا گفت: محدودیتی برای انجام تست کرونا وجود ندارد اما برای انجام این کار تایید پزشک همانند دیگر آزمایش‌ها مورد نیاز است.

دکتر محمدرضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه گفته می شود میزان دقت تست سریع کرونا بیش از دیگر روش ها است، درست نیست چرا که هر کدام از روش‌ها دقت خاص خود را دارند.

وی اضافه کرد: این استان درصدد است که با انجام تست بیشتر کرونا بیماران بیشتری را شناسایی کند و از طرفی هر میزان تست این نوع بیماری که در استان انجام شود، به همان میزان کیت تشخیص سریع کرونا نیز شارژ خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: آموزش، یادآوری همراه با اطلاع‌رسانی قوی به طور قطع تاثیر مثبتی در کنترل و کاهش این بیماری به همراه دارد چرا که باید بارها خطرات این بیماری را به مردم بیان کرد و در واقع باور آنان را اصلاح کرد، چرا که اگر بدانند سلامتی‌ شان به جد در خطر است از حضور در مراسم های عروسی، عزا و دورهمی اجتناب می کنند.

وی اضافه کرد: همکاری سایر دستگاههای متولی امر برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف و جلوگیری از برگزاری مراسم مختلف اهمیت بسزایی دارد و این مهم باید تا کنترل و مدیریت بیماری تداوم داشته باشد.

صائینی ابراز میدواری کرد که با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و همکاری دستگاههای متولی امر بتوان اقدامات خوبی را در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا در استان انجام داد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به ۳۸ هزار و ۶۸۱ نفر رسیده است که ابتلای ۲۳۵ نفر از آنها طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲۲ نفر بیمار مبتلا و مشکوک به کووید - ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۵ نفر آنها مربوط به آمار مبتلایان روز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...