فرماندار: آمار بستری در بیمارستان‌های ملایر 40 درصد کاهش یافته است


فرماندار: آمار بستری در بیمارستان‌های ملایر 40 درصد کاهش یافته است

همدان- ایرنا - معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با اجرا و اعمال دقیق محدودیت‌های کرونایی و همراهی موثر اقشار مختلف مردم، آمار بستری و ورودی بیمارستان‌های شهرستان در 2 هفته اخیر حدود 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، «قدرت الله ولدی» جمعه شب در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونای شهرستان ملایر افزود: همراهی مطلوب و قابل تقدیر اقشار مختلف مردم و تلاش شبانه روزی کادر در روزهای اخیر منجر به تغییر شرایط شهرستان ملایر از وضعیت قرمز به نارنجی شد.

وی تاکید کرد: البته قرار گرفتن شهرستان ملایر در وضعیت نارنجی به معنای پایان محدودیت‌ها نیست و مردم باید همچنان همراهی و همکاری خود با مسئولان در اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر ادامه داد: براساس دستورالعمل های جدید در خصوص شهرستان های با وضعیت نارنجی، فعالیت اصناف و مشاغل گروه های شغلی یک و ۲ از ابتدای هفته جاری تا ساعت ۱۸ عصر مجاز است و ممنوعیت برای گروه های شغلی سه و چهار همچنان پابرجاست.

ولدی اظهار داشت: طبق روال ۲ هفته گذشته ممنوعیت تردد همچنان تا پایان این هفته نیز اعمال می‌شود و ورود پلاک‌های غیربومی به داخل شهر ممنوع است و در صورت تخلف، مشمول جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی می‌شوند.

وی گفت: برای شهرهای همدان و ملایر با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر همچنان ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح نیز تا پایان هفته اعمال خواهد شد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: بازرسی‌ و نظارت‌ها از اصناف، کسبه، بازار، اماکن عمومی و ادارات همچنان تداوم دارد و انتظار داریم همانند هفته‌های گذشته واحدهای صنفی و مردم همراهی لازم را با تیم‌های بازرسی داشته باشند.

ولدی یادآور شد: ملایر جزء ۱۰ شهرستان برتر کشور است که اعمال محدودیت‌های جدید را با همراهی مردم و اصناف و تلاش شبانه‌روزی اعضای ستاد مقابله با کرونا و تیم‌های نظارت و بازرسی، مجموعه کادر درمان، نیروی انتظامی و پلیس راهور به خوبی اجرا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ گفت: این طرح با شیوه محله و خانواده محور اجرا می‌شود و به عنوان یکی از موارد هفتگانه ابلاغی، باید برای اجرای هر چه بهتر این طرح از آن حمایت و پشتیبانی کنیم.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه کاهشی شدن ورودی بیمارستان‌ها به معنای پایان کرونا نیست، خطاب به شهروندان ملایری تاکید کرد: مردم باید همچنان مراقب سلامتی خود باشند و نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت لازم را داشته باشند.

فرماندار: آمار بستری در بیمارستان‌های ملایر 40 درصد کاهش یافته است

با همراهی مردم باید به شرایط زرد و سفید برسیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با ابراز خرسندی از روند کاهشی میزان بستری در بیمارستان‌ها، گفت: همچنان باید نسبت به اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت لازم را داشته باشیم.

محسن ترکاشوند افزود: با اجرای محدودیت‌های جدید میزان بیماران بستری از حدود ۱۰۵ بیمار در بیمارستان دکتر غرضی به ۵۰ مورد بستری کاهش یافته و در حال حاضر حدود ۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) و حدود ۱۲ بیمار نیز در بیمارستان مهر بستری هستند.

به دنبال اجرا و اعمال محدودیت‌های پیش بینی شده از ابتدای آبان ماه در سطح کشور، استان همدان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت هم اینک با خروج از این وضعیت، در شرایط نارنجی قرار گرفته است.

استاندار همدان نیز با اشاره به خروج استان از وضعیت قرمز و پایان محدودیت های کرونایی برخی از مشاغل، گفت: تمام شهرهای استان از وضعیت قرمز کرونا خارج و در وضعیت نارنجی قرار دارد که می بایست از همکاری مطلوب و موثر اقشار مختلف مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای محدودیت های ابلاغی قدردانی کنیم.

درهمین ارتباط سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به خبرنگار گفت: شمار متوفیان کرونا در پیک سوم شیوع کرونا که به طور میانگین به روزانه ۱۵ نفر رسیده بود، با اعمال و اجرای موثر محدودیت‌ها، تک رقمی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...