صادرات کالا از گمرکات فارس 30 درصد افزایش یافت


صادرات کالا از گمرکات فارس 30 درصد افزایش یافت

شیراز- ایرنا- میزان صادرات غیرنفتی استان فارس از گمرکات این استان در هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا افزایش 30 درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات فارس در گفت و گو با ایرنا، ارزش کالاهای صادر شده از استان فارس از ابتدای امسال تا پایان آبانماه را ۱۰۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۳۸ دلار برشمرد و افزود: طی این مدت ۲۶۷ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ۴۸ کشور جهان صادر شده است.
خداداد رحیمی ادامه داد: این افزایش صادرات در حالی است که شرایط ورود و خروج کالا متاثر از محدودیت‌های کرونایی هنوز به روال قبل بازنگشته است.
وی تصریح کرد: در کنار افزایش ۳۰ درصدی ارزش ارزی کالاهای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، این کالاها از نظر وزنی نیز ۶۰ درصد افزایش وزن داشته‌اند.
رحیمی اظهار داشت: این کالاها عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت، آلمان، امارات، قطر، ویتنام و هند صادر شده‌اند.

به گفته وی، اوره، محصولات لبنی، آلومینیوم، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر بیشترین حجم محصولات صادراتی فارس را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر کل گمرکات فارس گفت: همچنین در این مدت، ۲۳ هزار و ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۴۹ دلار از طریق گمرکات این استان از ۳۱ کشور جهان به کشورمان وارد شده است.
رحیمی اضافه کرد: این در حالی است که تا پایان آذرماه پارسال ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟