رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان - ایرنا - تمدید محدودیت کرونا به دلیل افزایش تعداد شهرهای قرمز شیوع این بیماری، آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی، سفر رییس فدراسیون کشتی به استان، جان‌باختن سه آق‌قلایی به دلیل مصرف الکل تقلبی و کشف فساد اقتصادی 11 میلیاردی از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با یادآوری افزایش تعداد شهرهای قرمز استان و مصوبه ستاد ملی کرونا گفت که با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ محدودیت‌های سطح سه کرونا یک هفته دیگر در این استان تمدید شد.

با در نظر گرفتن تعداد مبتلایان به کرونا که در مراکز درمانی گلستان بستری هستند هم اکنون شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، کلاله، بندرگز، گمیشان، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس و مراوه تپه در وضعیت قرمز و پرخطر و کردکوی، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی شیوع این بیماری قرار دارند.

در طرح محدودیت کرونا، شهرستانهای کشور بر اساس میزان بار بیماری کووید ۱۹ و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شوند.

سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح ۲ یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که از مجموع ۴۸ هزار و ۷۶۰ معلول زیرپوشش بهزیستی این استان، ۳ هزار و ۶۸۶ نفر معادل هشت درصد مستمری دریافت می‌کنند.

سیدمهدی حسینی اظهار داشت: از مجموع معلولان گلستان ۴۱ درصد جسمی و حرکتی، ۲۰ درصد معلول ذهنی، ۹ درصد دارای معلولیت روان، ۱۶ درصد دارای معلولیت بینایی و کم بینایی و ۱۴ درصد دارای معلولیت شنوایی هستند.

**

گرامیداشت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند فقید صنعت دفاعی کشور از سوی جامعه بسیج دانشجویی استان گلستان با حضور جمعی از دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و گروه‌های مختلف مردمی در گرگان برگزار شد.

**

طرح محله محور شهید سلیمانی با هدف شناسایی افراد ناقل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا با مشارکت ۳ هزار نیروی بسیجی در مناطق شهری و روستایی گلستان آغاز شد.

**

رییس فدراسیون کشتی با حضور در گلستان با مربیان و مسئولان کشتی این استان دیدار کرد .

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

نشست جداگانه با استاندار، نماینده ولی فقیه در گلستان، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش، برگزاری جلسه با مسوولان شهرستان بندرگز و هم اندیشی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه علیرضا دبیر به گلستان بود

**

هفته گذشته و بر اثر مصرف خوراکی الکل تقلبی در آق قلا سه نفر فوت کردند و حال چهار نفر دیگر از مصرف کنندگان وخیم است.

**

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جانشین ستاد استانی هفته پژوهش گفت: اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی پژوهش امسال گلستان صرف مطالعه علمی و نوشتن پایان‌نامه در موضوعات محوری از جمله کنترل سیل در مناطق شهری، نجات خلیج گرگان و تحلیل امنیت غذایی ساکنان این استان می‌شود.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان موفق شد در هشت ماه گذشته ۲ فقره اخلال در نظام اقتصادی کشف کند که میزان برآورده شده این پرونده‌ها بیش از ۱۱ میلیارد ریال است.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از ابتدای فصل زراعت پاییزه تاکنون حدود ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به کشت گندم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندر قند اختصاص یافت‌.

**

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت: مرحله دوم مایه‌کوبی (واکسیناسیون) ۳۶۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل طی یک ماه گذشته به صورت رایگان انجام شد.

نادر گوگلانی اظهار داشت: مرحله نخست مایه‌کوبی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل اواخر فصل بهار امسال و مرحله دوم آن نیز با همکاری دهیاران مناطق روستایی گنبدکاووس از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر انجام شد.

**

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از سال ۹۲ تاکنون حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و توسعه مکانیزاسیون بخش زراعت و باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری این استان شمالی پرداخت شد.

مریم برزنونی اظهار داشت: این تسهیلات برای خرید هفت هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور، ۵۰۰ دستگاه کمباین و برخی ادوات کشاورزی اختصاص یافت.

**

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش تقاضا برای انجام زایمان در ۹ آذر به دلیل قرار گرفتن چهار عدد مشابه در کنار یکدیگر گفت که ۲۱۸ نوزاد گلستانی در آخرین تاریخ رُند قرن چهارده شمسی به دنیا آمدند.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

**

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که از ابتدای خرید توافقی وش پنبه در سال جاری تاکنون حدود سه هزار تُن از این محصول در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه زراعت پنبه از کشاورزان خریداری شد.

نورمحمد کوچکی اظهار داشت: خرید توافقی وش پنبه که از شهریورماه توسط شرکت تعاونی کشاورزی پنبه و دانه های روغنی منطقه گرگان آغاز شده است تا میانه دی ماه ادامه دارد.

**

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که امسال ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای پرداخت حق بیمه و دستمزد دانش آموختگان دانشگاهی استان در طرح کارورزی اختصاص یافت.

**

کارشناس مسوول آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که خانواده ۲۸۹ دانش‌آموز مقطع ابتدایی این شهرستان بعد از نام‌نویسی در مدارس، به دلیل شیوع کرونا از ادامه تحصیل فرزندان‌ خود جلوگیری کردند.

**

استاندار گلستان با اشاره به پرداخت پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال تاکنون برای خروج صنایع از رکود و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات استان گفت که گلستان رتبه دوم پرداخت وام رونق تولید کشور را در اختیار دارد.

**

رییس منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما از دستگیری شکارچیان یک راس کَل وحشی در ارتفاعات جنگلی گرگان خبر داد و گفت که متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به استمرار پایش واحدهای پرورش طیور و زیستگاه‌های پرندگان آبزی وحشی این استان گفت که تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که حدود چهار میلیون ماسک بهداشتی مازاد تولید شده واحدهای صنعتی این استان در انتظار تعیین تکلیف است.

**

هادی حق‌شناس استاندار و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و جمعی از مدیران استان با صدور پیام‌های جداگانه ترور محسن فخری‌زاده دانشمند و رییس سازمان پژوهش وزارت دفاع و شهید صنعت دفاعی کشور را محکوم کردند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد