تذکر جدی ایران به آژانس


تذکر جدی ایران به آژانس

ضمن اینکه یک بار دیگر موضع اصولی و پایدار خود در مورد اهمیت پایبندی به اصول محرمانگی از سوی آژانس را تکرار می‌کنیم، قویاً انتظار می‌رود که آژانس به رویه انتشار غیر ضروری اطلاعات تفصیلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، خاتمه دهد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی در بخشی از نامه خود به این نهاد نوشت: حفاظت از اطلاعات محرمانه توسط آژانس از اهمیت بالایی برخوردار است. بایستی یادآوری کنم که بلافاصله پس از ترور اولین دانشمند هسته‌ای ایرانی در سال ۲۰۱۰، جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به مدیرکل وقت آژانس اعتراض قاطع خود را درباره انتشار اسامی دانشمندان و کارشناسان خود در گزارشات آژانس، که به واسطه فعالیت‌های مرتبط پادمانی در دسترس آن قرار می گیرند، اعلام کرد.

در این زمینه، در ماده ۷ (اف) اساسنامه آژانس، ماده ۵ موافقتنامه پادمان ایران با آژانس و ماده ۱۵ پروتکل الحاقی تأکید شده است که اسرار تجاری و صنعتی و سایر اطلاعات محرمانه‌ای که به اطلاع آژانس می‌رسند، باید در برابر افشای اطلاعات محافظت شوند. متعاقباً، ضمن اینکه یک بار دیگر موضع اصولی و پایدار خود در مورد اهمیت پایبندی به اصول محرمانگی از سوی آژانس را تکرار می‌کنیم، قویاً انتظار می‌رود که آژانس به رویه انتشار غیر ضروری اطلاعات تفصیلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران در گزارشات خود، خاتمه دهد.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند