40 درصد از اماکن دولتی و عمومی خلخال برای معلولان مناسب‌سازی شد


40 درصد از اماکن دولتی و عمومی خلخال برای معلولان مناسب‌سازی شد

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره بهزیستی خلخال گفت: تاکنون تنها 40 درصد از ساختمان‌های اداری، عمومی، بخش خصوصی و معابر شهری این شهرستان برای تردد راحت معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است.

ابراهیم مسروری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره بهزیستی خلخال جهت پیش‌بینی امکانات تردد معلولان قبل از اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌های طبقاتی، همچنان به این امر بی‌توجهی می‌شود.

وی اظهارداشت: با گذشت ۱۰ سال از اجرای طرح ملی مناسب‌سازی در کشور، هنوز بسیاری از مکان‌ها و ساختمان‌های دولتی و عمومی این شهرستان فاقد امکانات لازم برای تردد معلوان و جانبازان دارای مشکل حرکتی و جسمی هستند.

مسروری افزود: اقدامات مناسبی از سوی شهرداری خلخال در بحث مناسب‌سازی معابر عمومی از جمله ایجاد پیاده‌راه‌های ویژه عبور نابینایان و سالمندان طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: راه‌اندازی چراغ‌های راهنمایی مجهز به علایم صوتی در شهر برای تسهیل در تردد افراد نابینا ، نصب تلفن‌های قابل دسترسی نابینایان از سوی شرکت مخابرات، فراهم کردن وسایط نقلیه عمومی ویژه معلولان و نیز تجهیز ساختمان‌های عمومی در اختیار بخش خصوصی همچون رستوران‌ها، مراکز تجاری و پایانه‌های مسافربری از ضروریات تکمیل طرح مناسب‌سازی است.

او افزود: تا زمان راه‌اندازی امکانات مناسب‌سازی تردد معلولان برای دسترسی به امورات اداری در طبقات فوقانی ساختمان‌های بلند و طبقاتی، انتظار از همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ، ارائه خدمات در طبقه هم‌کف ساختمان‌ها به آنها می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید