خط حمله پرسپولیس و یک تغییر جذاب؛ نقشه گل محمدی چیست؟


خط حمله پرسپولیس و یک تغییر جذاب؛ نقشه گل محمدی چیست؟

بسیاری از طرفداران پرسپولیس در انتظارند یحیی گل محمدی در یک بازی از زوج مهدی عبدی و آرمان رمضانی در خط حمله استفاده کند. نوشته خط حمله پرسپولیس و یک تغییر جذاب؛ نقشه گل محمدی چیست؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

خط حمله پرسپولیس و یک تغییر جذاب؛ نقشه گل محمدی چیست؟

یحیی گل محمدی از زوج عبدی-رمضانی استفاده خواهد کرد؟
نویسنده : پارس فوتبال دات کام خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰
خط حمله پرسپولیس و یک تغییر جذاب؛ نقشه گل محمدی چیست؟

بسیاری از طرفداران پرسپولیس در انتظارند یحیی گل محمدی در یک بازی از زوج مهدی عبدی و آرمان رمضانی در خط حمله استفاده کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پرسپولیس تا به این جای کار و در ۴ بازی که در لیگ بیستم به میدان رفته، از زوج های متعددی در خط حمله بهره برده است.

یحیی گل محمدی در بازی اول مقابل سایپا از زوج وحید امیری و مهدی عبدی استفاده کرد. ترکیب دو نفره ای که در بازی دوم هم استفاده شد و امیری و عبدی مقابل صنعت نفت آبادان نیز از ابتدا در پیشانی خط حمله سرخ ها قرار گرفتند.

در بازی سوم مقابل نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس با صلاحدید گل محمدی، دست به تغییر سیستم زد و خلاف دو بازی اول که با سیستم ۲-۴-۴ بازی کرد، در مسجد سلیمان از آرایش ۱-۳-۲-۴ بهره برد و مهدی عبدی را به عنوان تک مهاجم به میدان فرستاد و پشت سر او از چهره هایی چون سیامک نعمتی، بشار رسن و احمد نوراللهی به عنوان هافبک های پشت سر تک مهاجم بهره برد. سیستمی که البته جواب نداد و مربیان پرسپولیس در ۴۵ دقیقه دوم به همان روش ۲-۴-۴ روی آوردند.

در ۲ بازی ابتدایی گل محمدی از وحید امیری و پهلوان در ترکیب اصلی سود می برد و امیری هم به عنوان زوج عبدی راهی میدان می شد. اما از هفته دوم به بعد، گل محمدی به درستی تصمیم گرفت از نفراتی بهره ببرد که می توانند در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند. موضوعی که گل محمدی در نشست های خبری خود نیز آن را تائید کرد. این گونه بود که در دو بازی آخر نه امیری در ترکیب اصلی بازی کرد، نه احسن پهلوان و هر دو در نیمه دوم به زمین فراخوانده شدند تا گره بازی را باز کنند.

در آخرین بازی پرسپولیس مقابل شهرخودرو، گل محمدی تصمیم گرفت بعد از ۳ بازی پیاپی، به مهدی عبدی استراحت داده و کمی فشار را از روی این مهاجم جوان بردارد. به همین دلیل برای اولین بار از آرمان رمضانی بهره برد. مهاجمی که مقابل شهر خودرو اگرچه دو گل آسان را نزد ولی خود او بود که چند بار برای خودش فرصت گل ایجاد کرد تا مشخص شود که هیچ کدام از مهاجمان پرسپولیس در بازی هایی که این تیم در لیگ بیستم انجام داده، نتوانسته اند به اندازه او در موقعیت گل قرار گیرند. موضوعی که بین مربیان فوتبال به “شم گلزنی” معروف است. ویژگی که بسیاری از مهاجمان فوتبال ایران ندارند و رمضانی این “شم” را دارد تا مکان مناسب را در محوطه ۱۸ قدم رقبا پیدا کرده و خودش را به آن فضاها برساند. هرچند هنوز از نظر روحی نتوانسته ضربه آخر را درست بزند.

فشار فوق العاده ای که روی خط حمله پرسپولیس بعد از جدایی علیپور و ترابی به وجود آمده، باعث شده تا آرمان رمضانی و مهدی عبدی حتی از زدن ضربات ساده ای مثل بغل پا نیز برای زدن ضربه آخر عاجز باشند و آن ها در بازی هایی که به تنهایی در خط حمله قرار گرفته اند، این موضوع را نشان داده اند.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان فوتبال این ابهام را داشته باشند که چرا یحیی گل محمدی برای یک بازی از زوج آرمان رمضانی و مهدی عبدی در خط حمله بهره نمی گیرد؟

زوجی که با استفاده از قد و بالای متناسب رمضانی و شم بالای گلزنی او و تیزهوشی و سرعت بالا و موقعیت شناسی خوب مهدی عبدی می تواند یک بار آزمایش شود. در ۴ بازی اخیر، گل محمدی نفرات متعددی را در خط حمله استفاده کرده و حالا شاید وقتش رسیده باشد که در بازی بعدی از زوج آرمان – عبدی بهره ببرد.

آیا گل محمدی به استفاده از این زوج فکر کرده است؟ آیا عبدی و رمضانی با توجه به فیزیک و نوع هماهنگی که ممکن است بین شان ایجاد شود، قادر خواهند بود با توجه به نوع بازی، وزن و قد و قامتی که دارند زوجی نه شبیه بلکه نزدیک به زوج های ماندگاری چون محمد خانی – فتح آبادی، پیوس – دایی، بزیک – مهدوی کیا یا طارمی – علیپور را تکرار کنند؟

برای رسیدن به جواب این سوال باید دید گل محمدی چه زمانی از این زوج بهره خواهد برد.

طرفداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته