644 نفر در استان سمنان آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی فرا گرفتند


644 نفر در استان سمنان آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی فرا گرفتند

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: 644 نفر از مهارت‌جویان این اداره کل نیمه نخست امسال در محیط‌کار واقعی آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

سید حسین شاهچراغ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را فرا می‌گیرد.
وی ادامه داد: افراد متقاضی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه‌ کنند.
شاهچراغ آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی را از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط‌کار واقعی عنوان کرد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: نیمه نخست امسال ۳۱۰ عنوان حرفه در بخش دولتی این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی آموزش داده شد.
وی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان علاوه برحرفه‌آموزی، دوره‌های آموزشی در بخش دولتی و غیردولتی نیز برگزار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ۸۰۵ دوره آموزشی نیمه نخست امسال در بخش دولتی به وسیله اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: هشت‌هزار و ۲۲۵ نفر نیمه نخست امسال، با وجود شیوع کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.
۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!