دانشگاه ارومیه خدمات 10 میلیارد ریالی به شرکت پاکدیس ارائه می‌دهد


دانشگاه ارومیه خدمات 10 میلیارد ریالی به شرکت پاکدیس ارائه می‌دهد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه ارومیه گفت: شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه خدمات 10 میلیارد ریالی به شرکت پاکدیس ارومیه ارائه می‌دهد.

رحیم حب نقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه و استقبال محققین و پژوهشگران واحد تحقیق و توسعه شرکت پاکدیس از امکانات موجود در این دانشگاه، با امضاء تفاهم نامه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با مدیر عامل شرکت پاکدیس، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خدمات آزمایشگاهی به این شرکت ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی از سوی دانشگاه‌ها به دستگاه‌های اجرایی و بخش صنایع از وظایف جدید محوله به وزارت علوم در راستای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است، افزود: این موضوع یکی از شاخص‌های مهم در جذب اعتبارات حمایتی شبکه شاعا است.

حب نقی استقبال بخش خصوصی و صنایع برای بهره‌مندی از آزمایشگاه دانشگاه ارومیه را نشانگر دانش فنی اعضای هیات علمی و کارشناسان توانمند این مجموعه دانست و گفت: زمینه را برای ارتقاء اعتبارات حمایتی باید فراهم شود.

رییس دانشگاه ارومیه ضمن تاکید بر این نکته که ورود دانشگاه به بخش خدمات در کنار آموزش از وظایف اصلی مراکز آموزشی است، افزود: این امر زمینه ساز توسعه تجهیزات موجود و بروز رسانی آزمایشگاه‌های گروه‌های آموزشی دانشگاه از محل اعتبارات شاعا خواهد بود.

شرکت پاکدیس به منظور بهره برداری مناسب و مفید از محصولات کشاورزی منطقه از جمله انگور سفید و قرمز، سیب، آلبالو، گلابی، هلو، زردآلو، آلو، انار و گوجه فرنگی و استفاده از ملاس چغندرقند تولیدی کارخانجات قند (برای تولید الکل) در زمینی به مساحت عرصه ۲۷ هکتار و اعیان ۲۶۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۴۹ تاسیس گردید تا با استفاده از تکنولوژی مدرن، پرسنل با تجربه، محصولات گوناگونی را با هدف جلب رضایت مشتریان تولید کند.

این شرکت اولین و بزرگ ترین تولید کننده آب میوه در بسته بندیهای دوی پک، قوطی CAN، کنسانتره و پوره و رب گوجه فرنگی در ایران است.

در کنار ماشین آلات تولید و بسته بندی محصولات یاد شده، واحد تولید الکل سازی که محصول آن الکل طبی ۹۶ درصد و الکل صنعتی ۹۰ درصد است، با بالاترین استاندارد در حال فعالیت می باشد.

در سالهای اخیر با تجهیز واحد تولید کنسانتره و واحد تولید پوره و دستگاه پرکنی اسپتیک تولیدات این شرکت به بازارهای مصرف به ویژه اروپا، جنوب شرقی آسیا و آسیای میانه راه یافته است.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه در پردیس بین الملل این دانشگاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا