تونل ضدعفونی بار مسافر در فرودگاه زاهدان راه‌اندازی شد


تونل ضدعفونی بار مسافر در فرودگاه زاهدان راه‌اندازی شد

زاهدان-ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان گفت: تونل ضدعفونی بار مسافر برای نخستین بار در کشور در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان راه‌اندازی شد.

علی جزینی‌زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستورالعمل‌ها وپروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: برای ضدعفونی بار غیرهمراه مسافران تونل ضدعفونی استفاده کننده از تکنولوژی UV_C بر روی تسمه نقاله ترمینال پروازهای خروجی فرودگاه بین‌المللی زاهدان نصب شده که بارغیر همراه یا جامدان عبوری از آن با اشعه UV ضد عفونی می‌شود.

وی افزود: این دستگاه برای نخستین بار در سطح فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان توسط متخصصان دانش بنیان پارک علم و فناوری استان اجرا شد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: با رعایت همه الگوها و پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان خدمت‌رسانی برای انجام سفرهای هوایی ایمن ادامه دارد.

وی بیان کرد: مسیرهای پروازی که در ابتدای سالجاری بدلیل بیماری کرونا با مشکل روبرو و کنسل شده‌ بود به روال قبلی بازگشته و هم‌اینک شاهد افزایش پرواز و ایجاد مسیرهای پروازی جدید از این استان هستیم.

جزینی زاده اظهارداشت: قبل از شیوع ویروس کرونا، پروازهای فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان حدود ۱۰۰ پرواز هفتگی در مسیرهای مشهد، تهران، گرگان، چابهار، شیراز، اصفهان وکرمان بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که بعد از شیوع ویروس کرونا در صنعت هوایی کشور ایجاد شد افزود: صنعت هوانوردی جهان نخستین صنعتی بود که این ویروس بر آن تاثیر گذاشت و باعث کم شدن پروازهای داخلی و عبوری از فضای کشور شد.

مدیرکل فرودگاههای سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه‌های این استان خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی و آموزش کارکنان عملیاتی، اداری، فرودگاهی، پلیس، حفاظت هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی فعال در این صنعت، ضدعفونی و میکروب‌زدایی سطوح ترمینال‌ها قبل و بعد از هر پرواز و توامان بار همراه و غیرهمراه مسافر، غربالگری و تب سنجی مسافران با نصب ۲ دوربین اسکنر حرارتی در سالن‌های ورودی و خروجی، ایجاد نشانگرهای فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل ترمینال‌ها، اطراف تسمه نقاله، کانترهای پرواز و گیت‌های بازرسی فرودگاه‌های استان اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر