303 هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری شد


303 هزار نفر در شهرستان اردبیل غربالگری شد

اردبیل-ایرنا - فرماندار اردبیل گفت:در اجرای طرح شهید سلیمانی 79 هزار خانوار باجمعیت 303 هزار نفر در این شهرستان غربالگری شده‌اند و با شناسایی مبتلایان، آنها تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، مسعود امامی یگانه در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونای شهرستان اردبیل افزود: این طرح در راستای شناسایی افراد مبتلا و خدمات رسانی بسیار تاثیرگذار بوده و همکاری مردم هم در این زمینه ستودنی است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در اردبیل و ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تمدید یک هفته‌ای اجرای محدودیت‌ها در این شهر افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی، بازاریان، اصناف و مردم؛ این طرح با جدیت اجرا می‌شود.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: شهروندان از برگزاری مراسم ترحیم چه در منزل و آرامستان‌ها خودداری کنند و مراسم تشییع و خاکسپاری نیز با حضور محدود بستگان درجه یک برگزار شود.

امامی با بیان اینکه دراین زمینه نظارت‌ها تشدید می‌شود ،افزود: از مردم تقاضا داریم که برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان از حضور در آرامستان خودداری کنند.

به گفته وی، تاکسی‌های درون شهری نیز ملزم به سوارکردن سه سرنشین هستند و باید برای پیشگیری از ویروس کرونا از اضافه کردن سرنشین اضافی خودداری کنند.

وی گفت: محدودیت‌های ‌کرونایی در راستای ارج نهادن به سلامت مردم انجام می‌شود و اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها کوتاهی شود، شاهد داغدار شدن خانواده‌ها خواهیم شد.

فرماندار اردبیل از تشدید نظارت‌ها در اصناف و بازار اردبیل خبر داد و افزود: تذکرات وتوصیه‌ها مبنای کار بوده و در صورت عدم تمکین به اجرای محدودیت‌های کرونایی واحدهای صنفی متخلف پلمب و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

امامی یگانه گفت: به مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی بازاریان و اصناف آگاه هستیم ولی شرایط کرونایی اردبیل قرمز بوده و باید با همراهی همگان شرایط را به روال قبلی برگردانیم.

وی اظهار کرد: در اجرای محدودیت‌های کرونایی ۱۲۰ واحد صنفی که به اجرای محدودیت‌های کرونایی پایبند نبوده در شهر اردبیل پلمب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟