هنرمندان و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی فاصله اجتماعی کمک کنند


هنرمندان و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی فاصله اجتماعی کمک کنند

اردبیل-ایرنا-استاندار اردبیل گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله ‌گذاری اجتماعی و نیز تولید محتوای تبلیعات محیطی در این زمینه کمک حال مسوولان باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه کمیته اطلاع رسانی و آموزش قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در صدا و سیما از ظرفیت رسانه‌ها و هنرمندان باید در امر اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی استفاده شود تا مردم بدانند در مواجهه با مشکلات پیش رو چگونه رفتار کنند.

وی بیان کرد:بیش از ۸۰درصد مردم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری می‌دانند اما با این حال هنوز هم خطر ابتلا به بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند.

او با بیان اینکه جهت اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی علاوه بر رسانه‌ها باید از ظرفیت سامانه شاد آموزش و پرورش هم استفاده شود، بیان کرد : کمیته‌های آموزش و پژوهش و اطلاع رسانی با هماهنگی و وحدت رویه محتوای خود را جهت بهره مندی خانواده ها در اختیار کاربران سامانه شاد و کانال های مجازی آموزش و پرورش قرار دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اقناع عمومی در برنامه‌هاباید هدف اصلی باشد، افزود: کمیته‌های مرتبط در تغییر رفتار مردم، فرهنگ سازی نحوه برخورد مسایل پیش روی کرونا ،اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و ایجاد آرامش بین مردم باید با ابتکار عمل کنند.

بهنامجو همچنین با بیان اینکه در تعطیلات هفته آینده برنامه ریزی نوبت دهی برای مراجعه شهروندان به شهرداری‌ها نیز باید زمان ‌بندی شود،اضافه کرد: شهرداری اردبیل و دستگاه‌های خدماتی تعطیل نیستند و در حد امکان خدمات لازم برای شهروندان ارایه می‌شود اما برخی خدمات که ارایه آن ضرورت ندارد به هفته های بعد از تعطیلی موکول خواهد شد.

رییس ستاد کرونای استان از شهردار اردبیل خواست نیروهای خدماتی و نیز خدمت در محل شهرداری افزایش یابد تا در راهنمایی مردم و ایجاد فاصله اجتماعی مناسب اقدام کنند.

بهنامجو ادامه داد: این برنامه در صورت مراجعه حضوری حداقل برای شش ماه آینده برنامه‌ریزی، و در مواقع نارنجی و زرد نیز این محدودیت‌ها اعمال شود.

او با اشاره به اینکه باید در حفاطت از سالمندان و بیماران زمینه‌ای نهایت تلاش را داشته باشیم،

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین