تقدیم استوارنامه سفیر کشورمان به رئیس جمهور اسلواکی


تقدیم استوارنامه سفیر کشورمان به رئیس جمهور اسلواکی

این مراسم همراه با نواختن سرود ملی، سان دیدن از گارد ویژه نظامی و ادای احترام نظامی به سفیر جمهوری اسلامی ایران بود.

تقدیم استوارنامه سفیر کشورمان به رئیس جمهور اسلواکیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از وین؛ عباس باقرپور اردکانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و اکردیته در جمهوری اسلواکی با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری اسلواکی در براتیسلاوا، استوارنامه خود را به خانم زوزانا چاپوتوآ، رییس جمهور این کشور تقدیم کرد.
این مراسم همراه با نواختن سرود ملی، سان دیدن از گارد ویژه نظامی و ادای احترام نظامی به سفیر کشورمان بود. در ادامه این مراسم، باقرپور در گفتگو با رییس جمهور اسلواکی، با تاکید بر این که در جهت توسعه روابط دوجانبه ایران و اسلواکی تلاش خواهد کرد، دیدگاه‌های مشترک دو کشور در نیل به یک محیط پایدار بین المللی را تبیین و آن را بستری برای تعمیق و گسترش مناسبات دوجانبه توصیف کرد.
رییس جمهور اسلواکی نیز مسئولیت جدید باقرپور را تبریک گفت و با قدردانی از نقطه نظرات وی برای سفیر کشورمان در جهت توسعه روابط دوجانبه آرزوی موفقیت کرد.
عباس باقرپور در ۱۷ تیر امسال رونوشت استوارنامه خود را به خانم اینگرید بروتسوآ، معاون وزیر خارجه و امور اروپایی جمهوری اسلواکی تقدیم و همزمان، فعالیت دیپلماتیک خود را در این کشور آغاز کرده و طی ماه‌های اخیر با بسیاری از مقامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اسلواکی از جمله معاونین وزرات اقتصاد و وزارت حمل و نقل، رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی، رئیس آکادمی علوم، روسای دانشگاه‌ها و مقامات سیاسی وزارت خارجه دیدار و گفتگو کرده است.
عباس باقرپور اردکانی، در تیر امسال نیز طی مراسمی رسمی در کاخ ریاست جمهوری اتریش با الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش دیدار و استوارنامه خود را به او تقدیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری