رشته‌های ورزشی کم‌برخورد در خراسان جنوبی مجاز به فعالیت هستند


رشته‌های ورزشی کم‌برخورد در خراسان جنوبی مجاز به فعالیت هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به مجاز بودن فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی از پانزدهم آذر ماه رشته‌های ورزشی کم‌برخورد و باشگاه‌های بدنسازی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، حسن عزیزی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اخیر و رصد و پایش هوشمند فعالیت‌ها و بنابر اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، به جز شهرستان طبس که در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) است، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی تصریح کرد: فعالیت مشاغل گروه یک و دو در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی از روز شنبه (پانزدهم آذر ماه) بلامانع است، بر همین اساس رشته‌های ورزشی کم‌برخورد (انفرادی) و باشگاه‌های بدنسازی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت الزامات بهداشتی محیط کسب و کار می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی گفت: گروه‌های شغلی سه و چهار همچنان تعطیل هستند و فعالیت استخرهای سرپوشیده ورزشی و رشته‌های ورزشی پربرخورد از قبیل کشتی، کاراته، تکواندو، جودو، ورزش‌های رزمی که در این گروه‌ها قرار دارند، تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارند.

وی افزود: مجددا از همراهی و همکاری خوب مدیران باشگاه‌های ورزشی، سالن‌ها، استخرها، مربیان و ورزشکاران استان در رعایت الزامات محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مشاغل تقدیر و تشکر می‌شود.

اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ۲۹ آبان ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تمامی اماکن و فعالیت‌های ورزشی در این استان تا ۲۰ آذر برای مقابله با کرونا تعطیل است.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با سه وضعیت تعیین شده در شهرها (زرد، نارنجی و قرمز) تدوین و همزمان با سراسر کشور از روز شنبه اول آذر ماه جاری در خراسان جنوبی اجرا شد.

براساس وضعیت جدید مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه منتشر شد، شهرستان طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و ۱۰ شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند. هیچ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیست.

براساس رنگ‌بندی قبلی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز جمعه ۳۰ آبان منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) بودند.

محدودیت‌های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف، مشاغل و سایر فعالیت‌ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهرها (قرمز، نارنجی یا زرد) از روز شنبه ۱۵ آذر ماه اعمال می‌شود.

بر این اساس گروه‌های شغلی یک و دو در شهرهای نارنجی امکان فعالیت دارند و در شهرهای قرمز فقط گروه‌ شغلی یک مجاز به فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق