20 کیلومتر راه دسترسی زون انرژی‌های نوین در میل نادر نیمروز افتتاح شد


20 کیلومتر راه دسترسی زون انرژی‌های نوین در میل نادر نیمروز افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- 20 کیلومتر راه دسترسی زون انرژی‌های نوین میل نادر امروز/ پنج شنبه/ با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار سیستان و بلوچستان وجمعی از مسولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان درحاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های انرژی‌های نو منطقه سیستان ایجاد زون انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره بردن از ظرفیت‌های باد در منطقه هدف‌گذاری شد و پس از تکمیل مطالعات تخصصی با توجه به قدرت باد در میل نادر این منطقه به عنوان مکانی برای ایجاد این زون انرژی تجدیدپذیر در نظر گرفته شد.

عطاالله اکبری بیان کرد: ایجاد زیر ساخت های مناسب برای بهره وری کارآمد همواره قابل توجه بوده و در این رابطه سازمان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را انجام می دهد.

وی ادامه داد: خاکبرداری ۸۲ هزار متر مکعب،خاکریزی ۴۳ هزار متر مکعب، زیر اساس ۴۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب، ابنیه فنی (پل) ۳۹ دستگاه برای ساخت این راه دسترسی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این راه ۲۸۰ میلیارد ریال بوده گفت: شرکت پارت سازان هامون کار پیمانکاری این مسیر را انجام داده است.

به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم خط ۴۰۰ کیلوولت میل نادر شهرستان نیمروز و پست موقت ۶۳/۲۰ این ناحیه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: ارزش اعتباری این طرح یکهزار و ۲۰ میلیارد ریال است.

علیرضا پرنده مطلق بیان کرد: طول این خط ۵۰ کیلومتر مدار بوده و ظرفیت پست ۳۰ مگاولت آمپر است.

وی افزود: افزایش ظرفیت تولیدی برق استان، ایجاد و امکان انتقال توان تولیدی مزارع بادی منطقه میل نادر به شبکه سراسری، امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه های بادی به افغانستان و فراهم ساختن زیر ساخت های سرمایه گذاری از جمله مزایای این پروژه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!