اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به سه بیمار زندگی بخشید


اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به سه بیمار زندگی بخشید

زنجان - ایرنا - مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: کبد و کلیه‌های بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند اهدا شد تا شانزدهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری به ثبت برسد.

شهریار اماموردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم "حسین علی محمدی "، ۵۴ ساله ساکن زنجان در اثر سانحه رانندگی این استان دچار مصدومیت شدید شده و به مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان موثر واقع نشده و بیمار دچار مرگ مغزی و پس از اطلاع، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج بیمار روز گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اماموردی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

به گفته وی، سال گذشته، ۶۵ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۳۱ مورد به اهدای عضو، ۱۲ مورد عدم رضایت به اهدای عضو وجود داشت و ۲۲ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اپیدمی کووید _۱۹ تلاش پزشکان و پرسنل فداکار پرستاری بیمارستان و تیم پرتلاش اهدا عضو استان در نگهداری و آماده سازی مرحوم جهت اهدا عضو ستودنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید