نماز جمعه دومین هفته متوالی در خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود


نماز جمعه دومین هفته متوالی در خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود

بیرجند - ایرنا - مسوول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه این هفته (14 آذر) در هیچ یک از شهرستان‌های استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تدوین شده است، قرار شد هر کجا که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منطقه سفید (کم خطر) اعلام شود، نماز جمعه و جماعات با رعایت کامل اصول بهداشتی اقامه شود.

وی گفت: با توجه به آخرین وضعیت اعلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اهمیت سلامت مردم این هفته نماز جمعه در خراسان جنوبی برگزار نخواهد شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ نقطه این استان محل برگزاری نماز جمعه است.

نماز جمعه از ۱۵ اسفند پارسال تاکنون به دلیل شیوع کرونا در مرکز استان (بیرجند) اقامه نشده است و این آیین عبادی سیاسی هفته گذشته (هفتم آذر) نیز در هیچ شهر استان اقامه نشد.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه منتشر شد، شهرستان طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و ۱۰ شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند. هیچ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیست.

براساس رنگ‌بندی قبلی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز جمعه ۳۰ آبان منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) بودند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و با توجه به تغییر وضعیت ۱۰ شهرستان این استان، محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها از روز شنبه (۱۵ آذر ماه) به رنگ نارنجی اعمال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403