فعالیت نیمه‌باز واحدهای صنفی آمل؛ رنج مضاعف کرونایی


فعالیت نیمه‌باز واحدهای صنفی آمل؛ رنج مضاعف کرونایی

ساری - ایرنا - در حالی شهرستان قرمز آمل این روزها به یکی از دغدغه اصلی استان مازندران در مدیریت ویروس کرونا تبدیل شده و مسئولان بر سخت‌گیری بیشتر در اجرای محدودیت‌های کرونایی تاکید دارند که فعالیت بخشی از اصناف به عنوان پرخطرترین اماکن شیوع ویروس تنها از باز به نیمه‌باز تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا، این روزها شهرستان آمل نه حال خوشی از ویروس کرونا دارد و نه دل خوشی از رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم. این شهرستان اکنون برای ششمین ماه متوالی در وضعیت قرمز به سر می برد و بتازگی مسئولان ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا نیز اذعان کردند که مدیریت کرونا در آمل به یک چالش تبدیل شده است .

رنگ قرمز کرونایی آمل باعث شد که هفته گذشته همزمان با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی در سراسر کشور ، این شهرستان نیز به همراه ساری و بهشهر وارد فضای محدودیت های سختگیرانه شود. یکی از این محدودیت ها که بیشترین واکنش ها را نیز به دنبال داشت منع فعالیت اصناف و مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک بود.

بر اساس این محدودیت ، تمامی صنوف بهجز مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تامین می کنند مانند فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی ها و داروخانه ها باید به مدت دوهفته فعالیت خود را متوقف و تعطیل می کردند که البته با توجه به عدم تغییر شرایط قرمز در شهرستان این محدودیت به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

با وجود اینکه بارها از سوی مسئولان و عوامل اجرایی محدودیت های کرونایی هشدارهای لازم به اصناف شهرستان آمل داده شد ، اما بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از مشاغل و صنوف برداشت نیم بندی از ویروس کرونا داشته و فعالیت واحدهای صنفی خود را از باز به نیمه باز تغییر دادند.

طبق مشاهدات در میان مشاغل متعدد ، بوتیک های زنانه و فروشگاه های لباس و مشاورین املاک بیشترین تعداد را در فعالیت نیمه باز دارند. گویا نیمه بازکردن مغازه این روزها به بهانه ای برای دور زدن محدودیت ها و اقناع بازرسان و عوامل اجرای ممنوعیت ها ی کرونایی در آمل و بسیاری از شهرهای دیگر تبدیل شده است.

نیمه باز بودن مغازه به معنای تخلف است

فرماندار ویژه آمل درباره فعالیت نیمه باز واحدهای صنفی شهرستان گفت: این امر مصداق بارز تخلف است در صورت مشاهده باید با آن برخورد شود.

علیرضا شریعت برخورد با متخلفین صنفی را فقط پلمب واحدهای آنها عنوان کرد و افزود: در صورت پلمب واحدی صنفی باید حداقل تا پایان تعطیلات بسته و سپس با تشکیل پرونده با به مراجع انتظامی و قضایی ارجاع داده می شود.

وی شرایط شیوع ویروس کرونا در آمل را بسیار حساس و نگران کننده توصیف کرد و گفت: دیگر جای کوچک ترین اغماضی وجود ندارد زیرا مماشات با متخلفین به معنای به خطر انداختن جان مردم است.

فرماندار آمل برخورد با متخلفین را در روزهای نخست در حد تذکر عنوان کرد و افزود : اکنون خطر ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست و نباید کسی ادعا داشته باشد که از شرایط بحرانی ویروس کرونا در شهرستان و آسیبی که ممکن است به مردم وارد شود خبر ندارد.

شریعت گسترش کرونا و تداوم قرمزی این شهرستان را نیز به دلیل عدم رعایت و بی توجهی برخی نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: متاسفانه این بی تفاوتی و عادی انگاری توسط برخی از افراد و اصناف، به قیمت جان شهروندان آملی تمام می شود.

وی برگزاری مهمانی ها و مراسم دورهمی را مصداق بارز پایمال کردن حقوق شهروندی و بی توجهی به سلامت عمومی دانست و افزود : نیمه باز گذاشتن مغازه ها، تردد در کوچه و پس کوچه به خاطر فرار از دست قانون و انتقال دورهمی ها به ییلاقات همگی مصداق بارز فرار از مسئولیت اجتماعی و ایجاد زمینه آسیب به سلامت جامعه است.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه برخوردها با متخلفین در هر صنف و شغلی سخت خواهد بود ، گفت : اما با وجود محدودیت های کرونایی هم همه چیز به رفتار مردم بستگی دارد و باید از سوی آنان درک و رعایت شود.

شریعت تداوم شرایط کرونایی شهرستان آمل را نتیجه بی توجهی گسترده نسبت به ویروس کرونا عنوان کرد و از مردم خواست تا برای بهبود شرایط سلامت و اقتصاد آمل همکاری کنند.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران پنج شهرستان، ساری، آمل ،نور ،محمودآباد و گلوگاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند .

بر اساس آمار هم اکنون ۸۹۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند . بیش از ۱۵۰ تن از بیماران بستری کووید-۱۹ در مازندران در بیمارستان های آمل تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا