3 شهرستان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت


3 شهرستان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

اصفهان - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان را از تاریخ پانزدهم آذر (هفته سوم این ماه) اعلام کرد که بر اساس آن کلانشهر اصفهان از وضعیت قرمز خارج شد و سه شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در رنگ بندی جدید شهرهای استان اصفهان در همه گیری کووید ۱۹ که روز پنجشنبه توسط گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر شد، سه شهرستان در وضعیت زرد، چهار شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، شهرستان‌های برخوار، خور و بیابانک و دهاقان از وضعیت نارنجی خارج و وارد وضعیت زرد شدند و اردستان، نایین، نطنز و تیران و کرون همچنان در وضعیت قرمز باقی ماندند.

سایر شهرستان های استان اصفهان نیز از پانزدهم آذر جاری در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که از میان آنها شهرستان هایی که از وضعیت قرمز خارج شده و وارد نارنجی شدند شامل اصفهان، آران و بیدگل، خمینی شهر، فریدن، فلاورجان، کاشان و لنجان است.

این رنگ بندی بر اساس بروز موارد مثبت و منفی در بین بیماران بستری در هر یکصد هزار نفر جمعیت شهرستان و با محاسبه ضرایب خاص انجام و بصورت هفتگی اعلام می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رنگ بندی جدید شهرهای استان، اظهار داشت: آمار ابتلا و بستری کرونا همچنان رو به بهبودی است به‌همین دلیل در رنگ بندی جدید شاهد تغییرات بسیاری در وضعیت شهرستان ها هستیم.

آرش نجیمی با اشاره به اینکه امروز تعداد موارد جدید بستری به زیر ۲۰۰ نفر رسید، افزود: تعداد کل بیماران دارای علائم ابتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان های استان امروز به یکهزار و ۵۲۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲ هزار و ۷۱۹ تست کرونا در استان، یکهزار و ۴۵ مورد مثبت بود، گفت: این تعداد معادل ۳۸ درصد کل تست های کروناست که روند رو به کاهشی آن را در ۲ هفته اخیر نشان می دهد.

نجیمی با اشاره به بستری بودن ۳۹۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اصفهان، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۳۵ نفر از بین بیماران دارای علائم کرونا نیز فوت کردند.

به گفته بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در ۱۱ روز گذشته با اجرای طرح محدودیت های کرونایی و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، ورودی به اورژانس‌ بیمارستان های این استان ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۹۷۵ هزار نفر در کشور بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۴۸ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا