کیش از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت


کیش از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت

کیش-ایرنا- سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با توجه به آمار دو هفته گذشته و بستری شدن 7 بیمار در بیمارستان جزیره، وضعیت این منطقه از نظر ابتلا به کرونا زرد است.

محمدرضا رضانیا روز پنجشنبه در سی‌ویکمین جلسه شورای سلامت با بیان این که از آغاز اپیدمی تاکنون ۹ هزار و ۹۷۸ نفر در جزیره کیش غربالگری شدند و از این تعداد ۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند، اظهار داشت: با نظارتهای حداکثری بر اجرای پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در دو هفته گذشته شاهد کاهش مبتلایان به بیماری کرونا و بستری در بیمارستان کیش هستیم.

وی با تاکید بر این که با تلاش شورای سلامت کیش، دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه از جمله بخش خصوصی و صنوف مختلف در حوزه های ارائه خدمات عمومی و گردشگری، نظارت بر اجرای ضوابط بهداشتی و کنترل بیماری کرونا توانستیم به وضعیت زرد برسیم افزود: با اعمال محدودیت های ناشی از موج سوم بیماری کرونا با هدف حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه در سطح کشور و فرهنگ سازی می توانیم با موفقیت از موج سوم عبور کنیم.

رضا نیا در خصوص پیش بینی تمهیدات لازم برای موج بعدی بیماری در زمستان گفت: با ابلاغ طرحی با نام "شهید حاج قاسم سلیمانی" برای کنترل بیماری در گام چهارم از این طرح امروز به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اهمیت مدیریت هوشمند کنترل بیماری در سطح جزیره کیش تصریح کرد: به ازای هر صد هزار جمعیت با ده نفر بستری در روز وضعیت قرمز، با ۶ نفر بستری وضعیت نارنجی و با ۴ نفر بستری در روز وضعیت زرد ارزیابی می شود که بیمارستان کیش با سه نفر بستری در دو هفته گذشته در وضعیت زرد قرار گرفته است.

رضانیا خاطر نشان کرد: اگر بر اساس شمارساکنان و مسافران جمعیت جزیره کیش را ۵۰ هزار نفر در نظر بگیریم با ۵ نفربستری در روز وضعیت قرمز، سه نفر در روز نارنجی و در نهایت با دو نفر بستری در روز وضعیت زرد ارزیابی می شود.

وی افزود: مرکز توسعه سلامت روند شیوع بیماری درکیش را روزانه رصد کرده و تحلیل و تجزیه آمار نیز ساعت ۱۲ هر شب انجام می شود و در صورت تغییر وضعیت، محدودیت ها مجدد اعمال خواهد شد.

رضانیا در پایان مصوبات جدید شورای سلامت را به شرح زیر اعلام کرد:

بر اساس مصوبات جدید شورای سلامت محدودیت ورود و خروج خودرو به جزیره و سرزمین اصلی تا پایان آذر تمدید شد.

اماکن و اصناف گردشگری و پذیرایی با ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

انجام ورزش‌های سالنی پربرخورد کماکان ممنوع است .

کلاس‌های فرهنگی-هنری انفرادی مجاز به فعالیت هستند اما کلاسهای تجمیعی ، مدارس و دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابند.

ساعات فعالیت بازارها به روال سابق خود بازمی‌گردد.

کلیه نهادها،‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها با نظر مدیر خود می‌توانند یک سوم نیروهای خود را مشمول دورکاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !