شیرخوارگاه بهزیستی بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود


شیرخوارگاه بهزیستی بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

بوشهر- ایرنا- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: به استناد بند 2 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه رئیس سازمان بهزیستی کشور،خدمات رسانی به کودکان بی سرپرست شیرخوارگاه بوشهر به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

فرزانه فیروزی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت مردمی و خیران بعنوان سرمایه‌های اجتماعی و توانمندی بخش غیر دولتی، موسسه ها و خیران با هدف ارتقای کیفیت خدمات رسانی به کودکان بی سرپرست در بخش شیرخوارگاه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه موسسه متقاضی باید دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته باشد، بیان کرد: این واگذاری‌ها به بخش غیردولتی از طریق فراخوان عمومی در استان اعلام شده است تا همه مؤسسه‌های خیریه واجد شرایطی بتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

فیروزی تاکید کرد: بهترین مکان برای نگهداری از یک فرزند درون خانواده است و بهزیستی استان بوشهر تلاش می‌کند تمام فرزندان واجد شرایط به خانواده‌های با صلاحیت سپرده شوند و توجه به منافع عالیه کودک اولویت اصلی بهزیستی در واگذاری کودکان است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: در همین راستا سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی (http://adoption.behzisti.net) برای ثبت درخواست متقاضیان به شکل الکترونیکی در سالجاری راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به حساسیت امر مراقبت و نگهداری از فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی ، اولویت با موسسه‌های فعال در زمینه خانه‌های کودک و نوجوان است.

فیروزی یادآور شد: در زمان حاضر پنج مرکز مربوط به نگهداری کودکان تحت سرپرستی بهزیستی در استان فعال هستند که از این شمار سه مرکز به بخش غیردولتی واگذار و یک مرکز در حال واگذاری و تنها مرکز شیرخوارگاه است که هنوز به بخش غیردولتی واگذار نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !