بستری های‌ کرونا در ایلام 50 درصد کاهش یافت


بستری های‌ کرونا در ایلام 50 درصد کاهش یافت

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و تعطیلی دوهفته‌ای، میزان بستری‌های کرونای استان نسبت به ابتدای آبان ماه 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام ضمن تقدیر از همکاری مردم در اجرای طرح محدودیت های کرونایی، افزود: ما همواره تاکید کرده بودیم اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید برای کنترل اجتماعات خانوادگی و برگزاری مراسمات ورود جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ شهر چرداول و آبدانان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: باید محدودیت ها در شهرستان چرداول با دقت بیشتری اعمال و در شهر آبدانان با توجه به کوچک بودن این شهر خروج از وضعیت قرمز به همین روال امکان پذیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان یادآور شد: تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از اهداف این طرح است.

کریمیان ادامه داد: همزمانی اعمال محدودیت های جدید برای کنترل ویروس کرونا در استان و اجرای طرح شهید سلیمانی به طور قطع موجب کاهش تعداد موارد بستری و مبتلایان به ویروس کرونا می شود و همه باید در کنار هم با تمام توان برای مهار این ویروس منحوس تلاش کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری کرونا در استان باید به بازه زمانی ۳ ماهه نگاه شود، گفت: همه فرمانداران شهرستان های استان باید در کوتاه مدت برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا شاهد پیک بعدی کرونا در استان نباشیم.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: قبل از اعمال محدودیت های کرونایی تعداد افراد مبتلا از ۴۰۰ نفر هم فراتر رفت که اکنون این میزان به ۲۲۰ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در استان تاکید کرد: تعداد افراد مبتلا شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، ۵۸ مورد بود که از این تعداد ۳۸ مورد بستری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد افراد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در استان را ۲ نفر عنوان کرد و افزود: طی ۲ روز گذشته انجام تست کرونا از افراد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تک تک افراد در انتشار کرونا نقش دارند و یک فرد مبتلا با رفتارهای غیربهداشتی می تواند عامل ابتلا و مرگ بسیاری از افراد جامعه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس