گرانفروشان در اردبیل یک هزار و 470 میلیارد ریال جریمه شدند


گرانفروشان در اردبیل یک هزار و 470 میلیارد ریال جریمه شدند

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در مبارزه با جرایم گرانفروشی و احتکار در استان یک هزار و 470 میلیارد ریال جریمه نقدی برای محتکران و گرانفروشان حکم صادر شده است .

به گزارش ایرنا ، رامین صادقی روز پنجشنبه در جلسه کمیته نظارت و بازرسی اردبیل افزود: سازمان صنعت ، معدن و تجارت تلاش می‌کند در کنار سایر مجموعه‌ها بویژه دادستان اردبیل و سازمان تعزیرات، نظارت دقیق و مستمری را بر بازار انجام داده و جلوی تخلفات صنفی را با قاطعیت بگیرند.

وی به فعالیت اکیپ‌های بازرسی در کنترل بازار اشاره کرد و گفت: همکاران صنعت و معدن و تجارت تلاش می‌کنند تا زمینه نظارت دقیق و همچنین مستمر را فراهم کنند تا با هرگونه احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و یا تخلفات دیگر برخوردی جدی داشته باشند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ و دریافت گزارش‌های مردمی افزود: این سامانه تمامی تذکرها، گلایه‌ها و شکایات مردمی را ۲۴ ساعته دریافت می‌کند و همکاران در اسرع وقت به این شکایت‌ها رسیدگی کرده و با بازرسی و نظارت دقیق سعی می‌کنند مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

صادقی به مشکل به وجود آمده در توزیع ۲ کالای اساسی روغن‌ نباتی و مرغ در هفته‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: به مقدار مورد نیاز روغن مایع تأمین شده و در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفته تا نیاز مردم رفع شود.

وی بیان کرد:‌ سهمیه روغن جامد استان نیز قرار است در هفته جاری به استان حمل شود و از هفته آینده در این زمینه نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد.

صادقی ادامه داد: اصناف استان که مجاز به فعالیت می‌باشند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را انجام می‌دهند و سعی بر این است تا از طریق پرداخت منابع مورد نیاز و تسهیلات کم‌بهره زمینه حمایت از فعالان حوزه خدمات و بازرگانی فراهم آید.

ر ییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل به تثبیت قیمت مرغ از روز گذشته اشاره کرد و افزود: قیمت مرغ در بازار با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده که مرغ منجمد نیز به نرخ ۱۵ هزار تومان همچنان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: با تعیین قیمت و ابلاغ آن به تمامی مغازه‌داران اعم از عمده‌فروشی و خرده‌فروشی سعی بر عرضه مرغ گرم به اندازه کافی در استان است و انتظار می‌رود هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

صادقی گفت: برنج هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته‌ای یک کیلویی نیز به اندازه کافی برای استان تامین شده و قابل عرضه در فروشگاه‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی