سامانه یکپارچه برف روبی در کلان شهر تهران استفاده می‌شود


سامانه یکپارچه برف روبی در کلان شهر تهران استفاده می‌شود

شهرری ـ ایرنا ـ معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری سامانه یکپارچه برف روبی در منطقه 20، گفت: این سامانه پس از تایید بخش فناوری شهرداری در سایر مناطق کلان شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجتبی یزدانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه برف روبی شهرداری منطقه ٢٠تهران، با اشاره به اهمیت رونمایی از این سامانه به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: معمولا وقتی بحران و حادثه ای پیش می آید، انتقداتی از عدم هماهنگی بخش های مختلف به گوش می رسد، لذا حل بحران و مشکل هم زمان بر می شود.

وی با بیان اینکه بابت مدیریت بارش برف و باران در تهران مدیریت جامعی نیازداریم، افزود: براساس اعلام هواشناسی برخی مناطق تهران در ۲ هفته اخیر ۴٠ تا ۵٠ میلیمتر بارش داشتند اما مشکلی درسطح شهر پیش نیامد چرا که از اردیبهشت ماه تاکنون شهرداری های مناطق ٢٢ گانه تهران در حال لایروبی انهار و مسیل های بودند.

این مسئول عنوان کرد: لایروبی رودخانه های، مسیل ها و انهار در تهران به طور مداوم ادامه می یابد اما مشکل اصلی این است که در بالادست رودهای تهران، طرح های آبخیزداری و آبخانداری انجام نشده و وقتی از کوهها آب سرازیر می شود ظرف ۲۰ دقیقه به مناطق جنوبی می‌رسد.

یزدانی اضافه کرد: در جلسه ستاد بحران استانداری جلسات مشترکی با معاون محیط زیست و همچنین جلساتی در شهرداری با حضورشهردار و معاونانش بخاطر کنترل بارندگی ها در فصول سرد سال برگزار شد.

‌وی با بیان اینکه بارش سیل در تهران بیشتر بخاطر رود دره ها است، گفت: بهرحال در خیلی از کشورها ی اروپایی و آسیایی نیز آبگرفتگی سطح شهر در هنگام بارندگی ها صورت می گیرد که خوشبختانه در سه سال اخیر مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان ‌داشت: معاونت عمرانی شهرداری تهران لایروبی رود دره ها را به گونه ای انجام داده است که در ماه های سرد پیش رو برای کلان شهر تهران مشکلی پیش نیاید، ۱۵ نقطه بحرانی در حوزه آبگرفتگی معابر در تهران وجود

‌یزدانی با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای بارندگی های برف و باران امسال با ۲ مشکل لایروبی انهار و رودخانه ها و تامین ماشین آلات و تجهیزات روبرو بود، یادآور شد: لایروبی در مناطق بالادست به خوبی انجام شده و تاکنون ۶۰ ماشن تخصصی برف روب نیز تهیه شده و براساس وضعیت آب و هوایی و شیب مناطق مختلف بین شهرداری های تقسیم شده است.

‌وی در پایان درباره امکان استفاده گسترده سامانه یکپارچه برف روبی در سایر شهرداری های تهران نیز، گفت: این اپلیکیشن کمک می کند به سناریو جامع در زمان بحران ها عمل شود و یک هماهنگی بین بخش های مختلف خدمات رسان به وجود بیاید تا عملیات با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

یزدانی خاطر نشان کرد: روز یکشنبه بخش فناوری شهرداری تهران روی این سامانه بررسی های لازم را انجام می دهد و در صورت تائید در سایر مناطق شهردای تهران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی