فناوری جدید مایکروسافت با دوربین گوشی روی سلامت قلب و ریه نظارت می‌کند


فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت با نام «MTTS-CAN» سلامت قلب و ریه کاربران را از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند پایش می‌کند. دوربین موبایل با این فناوری می‌تواند از راه دور ضربان قلب، وضعیت تنفس و حتی غلظت اکسیژن خون را پایش کند. ردموندی‌ها توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت از راه دور یا «telehealth» نشان می‌دهند و...

فناوری جدید مایکروسافت با دوربین گوشی روی سلامت قلب و ریه نظارت می‌کند
فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت با نام «MTTS-CAN» سلامت قلب و ریه کاربران را از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند پایش می‌کند. دوربین موبایل با این فناوری می‌تواند از راه دور ضربان قلب، وضعیت تنفس و حتی غلظت اکسیژن خون را پایش کند.
ردموندی‌ها توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت از راه دور یا «telehealth» نشان می‌دهند و پایش سلامت با فناوری جدید یکی از موضوعاتی است که در همین حوزه دنبال می‌‌کنند.
با کمک این فناوری جدید امکان مانیتور برخی مولفه‌های فیزیولوژیکی مرتبط با سلامت از راه دور فراهم می‌شود. محققان طی یک دهه گذشته به دستاوردهای خوبی در حوزه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دست یافته‌اند. برای مثال وب‌کم‌ و دوربین‌ گوشی‌های هوشمند با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به عنوان حسگرهای پایش سلامتی به کار برده شوند.
برخی اطلاعات مرتبط با سلامتی از جمله ضربان قلب، تنفس و بررسی وضعیت ریتم قلبی می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد سلامت افراد ارائه بدهند.
فناوری جدید مایکروسافت با دوربین گوشی روی سلامت قلب و ریه نظارت می‌کند
محققان Microsoft Research با همکاری محققان دانشگاه واشنگتن و «OctoML» از فناوری تصویربرداری ویدیویی جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پایش برخی پارامترهای مرتبط با سلامتی خبر دادند. این روش جدید با نام «MTTS-CAN» امکان اندازه گیری برخی پارامترهای مرتبط با سلامت قلب- ریه را به صورت بلادرنگ و از راه دور فراهم می‌کند.
ضربان قلب، تنفس، وضعیت ریتم‌های قلبی و سطح اکسیژن خون در هر لحظه ممکن است دچار نوسان شود. در برخی افراد و گروه‌های حساس، لازم است پزشک نظارت دقیقی روی این پارامترها داشته باشد تا هر لحظه لازم شد به وضعیت بیمار رسیدگی کند.
فناوری جدید با کمک دوربین گوشی هوشمند می‌تواند به صورت بلادرنگ و از راه دور اطلاعات مورد نیاز را در اختیار پزشکان قرار دهد. با وجودی که برخی معتقد هستند چنین راهکارهایی گاهی اطلاعات درستی در اختیار پزشکان و کاربران قرار نمی‌دهد؛ اما محققان بر این باور هستند که توسعه چنین ابزارهایی می‌تواند در آینده برای پایش سلامتی بسیار مفید باشد.
در شرایط همه گیری کرونا، پایش وضعیت قلب-ریه برخی بیماران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. محققان امیدوار هستند که چنین فناوری‌هایی بتواند از راه دور به بررسی وضعیت بیماران کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج