پژوهش نیاز امروز طلاب کهگیلویه و بویراحمدی


پژوهش نیاز امروز طلاب کهگیلویه و بویراحمدی

حجت الاسلام حسینی به منظور بررسی وضعیت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه علمیه برادران امام علی بن موسی الرضا(ع) شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» امروز (۱۰ آذر) در این نشست با تسلیت و تبریک شهادت دانشمند هسته‌ای شهید «دکتر محسن فخری‌زاده» آن را ضایعه سنگینی دانست و گفت: دشمن همیشه به دنبال این است که ما را با چالش مواجه کند و به خیال خام خود به دنبال جلوگیری از شکوفایی علمی در کشور و دستیابی به تسلیحات دفاعی است تا بتواند در موقع مقتضی به نظام و مردم ضربه وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به توقع خود از حوزه‌های علمیه و مدیریت حوزه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: حتی در همین شرایط سخت کرونایی انتظار تحول در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و بصیرتی و البته پژوهشی داریم و باید شاهد توسعه حوزه‌ها در همه ابعاد و در همه نقاط استان باشیم.

وی شرایط کنونی در حوزه اقتصادی را سخت دانست و اظهار کرد: در حوزه علم و دانش هم دچار ضرر و خسران شده‌ایم، باید تلاش کرد تا در این خصوص کمترین ضررها متوجه حوزه‌های علمیه شود و با استفاده از تدریس آنلاین به بهترین نحو زمینه تحصیل و تهذیب در حوزه‌ها فراهم شود.

حسینی وضعیت سخت فعلی را بهترین فرصت جهت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: در روزهایی که طلاب از کسب دانش در محضر اساتید محروم هستند، موقعیتی برای پژوهش و تحقیق طلاب جوان فراهم شده و نباید از این فرصت غافل شوند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد پژوهش را امری مهم در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: مشکل فعلی در حوزه‌های علمیه پژوهش است که باید طلبه‌ها را به این عمل مهم عادت دهیم، زیرا پژوهش ذهن طلاب را به سمت اجتهاد و استباط می‌کشاند و اهمیت آن به اندازه ای بالاست که ذهن طلبه را به مستقل شدن سوق می‌دهد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل