«زمستان گرم» و «سفره مهربانی» برای شب یلدای نیازمندان از سوی امامزاده روح الله الحسنی(ع)


«زمستان گرم» و «سفره مهربانی» برای شب یلدای نیازمندان  از سوی امامزاده روح الله الحسنی(ع)

پویش «سفره مهربانی» در آستانه شب یلدا برای تهیه سبد میوه و بسته غذایی ویژ ه خانواده‌های نیازمند و پویش«زمستان گرم» ویژه تهیه لباس گرم برای کودکان کار از سوی امامزاده روح الله الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، امامزاده روح الله الحسنی (ع) در خیابان امام خمینی (ره) از امامزاده‌هایی است که به دلیل برخی مشکلات حدود ۵۰ سال فقط در روزهای دوشنبه به روی زوار باز بود، اما در سال‌های اخیر با فعال شدن این امامزاده، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در آستان امامزاده روح الله الحسنی (ره) اجرایی شد.

از اواخر سال گذشته با شیوع کرونا و بسته شدن درهای امامزاده‌ها به روی زوار، اقدامات مختلفی برای مبارزه با کرونا به همت خادمان این آستان انجام شد؛ به طوری که علاوه بر ضدعفونی معابر، تهیه و تولید ماسک و توزیع آن بین اهالی محله و کسبه، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

اکنون نیز در اواسط پاییز و با نزدیک شدن به فصل زمستان، متولیان این آستان اقدام به راه‌اندازی پویش «زمستان گرم» کرده‌اند تا با مشارکت مردم و خیران، در تهیه کاموا و بافت شال گردن برای نیازمندان قدمی برداشته باشند و زمستان را برای نیازمندان با محوریت کودکان کار گرم کنند.

علاوه بر این، در آستانه شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال پویش «سفره مهربانی» از سوی این آستان آغاز شد که در این پویش ۱۰۰ بسته غذایی و سبد میوه برای نیازمندان تهیه می‌شود. هزینه هر بسته غذایی ۳۰۰ هزار تومان و هر سبد میوه ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. بسته‌های ویژه شب یلدا به ۱۰۰ خانواده نیازمند ویژه کارگرانی که با شیوع کرونا در تأمین معیشت و کسب درآمد دچار مشکل شده‌اند، تخصیص می‌یابد.

با وجود اینکه با دستور ستاد مبارزه با کرونا بیش‌تر امامزاده‌های استان تهران تعطیل شده‌اند، امامزاده روح الله (ع) در این فرصت برای تهیه اقلام و بسته‌های غذایی ویژه نیازمندان فعالیت می‌کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان