918 خانوار قصرشیرینی در طرح شهید سلیمانی پایش شدند


918 خانوار قصرشیرینی در طرح شهید سلیمانی پایش شدند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: 918 خانوار با اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون توسط چهار تیم و به شیوه محله محور پایش شدند که از این تعداد 14 بیمار مبتلا به کووید 19شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا قصرشیرین و اجرای طرح شهید سلیمانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: همچنین در این طرح ۲ تیم از ناحیه مقاومت سپاه پاسداران خانواده های نیازمند را شناسایی می کنند.

وی اظهار داشت: در این طرح خانوارها به سه گروه تقسیم شده اند، خانواده هایی که بیمار نیستند، بیمارانی که در قرنطینه قرار دارند و باید توصیه های خودمراقبتی را انجام دهند و دسته سوم شامل خانواده هایی است که مشمول دریافت کمک های مومنانه و معیشتی هستند و در صورت تشخیص برای آنان تیم های درمانی اعزام می شود.

تاتار ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در قصرشیرین تاکنون ۴۰۱ تن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از مجموع مبتلایان ۱۸ تن فوت کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۷۲۹ مورد بازدید توسط ستاد بازرسی کرونا قصرشیرین از اصناف و ادارات در راستای پروتکل های بهداشتی انجام شده که برای ۱۴ مورد اخطار لازم ارایه و پنج واحد پلمب شده و به ۷۷۰ واحد صنفی نیز آموزش های لازم ارایه شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای اعمال محدودیت های کرونایی ۲ هفته ای منع تردد ۳۶۲ مورد جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی در سه نقطه مبادی ورودی به شهرستان انجام شد و در این رابطه ۱۱ خودرو توقیف و برای ۱۴ مورد نیز جریمه نقدی اعمال شده است.

تاتار اظهار داشت: قصرشیرین متفاوت از بقیه شهرستان ها است و از ابتدای همه گیری ویروس کرونا شهر قصرشیرین را قرنطینه کردیم و در پیک های اول و دوم سفید بودیم در حالی که هم باید شهر و هم مرزهای پرویزخان و خسروی را مدیریت می کردیم.
او گفت: با وجود تردد روزانه بیش از ۲ هزار کامیون از مرز رسمی پرویزخان تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا به خوبی لحاظ شد و این در حالی بود که به غیر از پرویزخان همه مرزهای کشور بسته بود و این مرز بین المللی یک روز هم بسته نشد و در این مدت ۷۰۰ مسافر نیز به عراق تردد کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر پایش رانندگان، تمامی کامیون های ورودی به شهر و مرز در ابتدای نقطه ورودی ضدعفونی و گندزدایی می شود.

او گفت: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در قصرشیرین مربوط به یک ماه گذشته بود که تعطیلات ۲ شهرستان همجوار باعث سرازیر شدن مردم این ۲ منطقه به قصرشیرین و افزایش آمار مبتلایان شد.

وی ادامه داد: با همکاری و مشارکت مردم هم اکنون وضعیت قصرشیرین به نارنجی تبدیل شده و در ادامه نیز به طور یقین همراهی مردم باعث مهار و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا می شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: کیت های تشخیصی در اختیار مرزهای خسروی و پرویزخان قرار گرفته و با توجه به وجود ۲ مرز و ترددهای بسیار خواهان افزایش سهمیه کیت های تشخیصی به قصرشیرین هستیم.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول