مسوولان کردستان ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند


مسوولان کردستان ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

سنندج - ایرنا - جمعی از مسوولان استان کردستان روز پنجشنبه پس از حضور بر مزار شهید گمنام آرمیده در محوطه استانداریو قرائت فاته و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بیانیه‌ای در محکومیت ترور شهید محسن فخری‌زاده امضا کردند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رییس کل دادگستری، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان و جمعی از مدیران و مسوولان بسیج ادارات استان در این مراسم حضور داشته و به پس از قرائت بیانیه محکومیت ترور وقیحانه شهید فخری زاده، آن را امضا کردند.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید فخری‌زاده، که سال‌های متمادی برای پیشرفت علم و دانش تلاش کرد، عملی زشت بود که از دشمن جز این نباید انتظاری داشت.
ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه این شهید خدمت بزرگی به اعتلای ایران و رسیدن کشورمان به قله‌های رفیع علمی کرد، افزود: دست ناپاک دشمنان از آستین جنایت سبب شهادت این دانشمند بزرگ شد اما آنان بدانند که مردم ایران و دانشمندان این مرز و بوم از آرمان‌های خود برای پیشرفت کشور دست نخواهد کشید.
وی تاکید کرد: این جنایت نه تنها از تلاش و ایثار دانشمندان کشورمان نخواهد کاست بلکه زمینه را برای کوشش بیشتر آنان در جهت پیشرفت علمی کشور فراهم می‌کند.
نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری، شهادت محسن فخری زاده را عاملی برای تقویت بیشتر وحدت بین مردم و نظام عنوان کرد و گفت: این جنایت موجب انزجار بیشتر مردم جهان از رژیم‌های تروریست می‌شود و هویت دشمنان علم و دانش را بیش از پیش روشن می‌کند.

مسوولان کردستان ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

پس از سخنان نماینده مردم در مجلس خبرگان، متن بیانیه قرائت و توسط حاضران با امضا، تایید شد، شرکت کنندگان همچنین با سردادن شعار علیه دشمنان ایران اسلامی و تاکید بر پایبندی به آرمان‌های انقلاب و نظام، ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده را محکوم کردند.

بعدازظهر جمعه هفتم آذرماه عناصر تروریست مسلح در آبسرد دماوند، خودرو حامل محسن فخری‌زاده را مورد حمله قرار دادند و وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا موفق نبود و این دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس