خیران دانشگاه یزد 11 میلیارد ریال به بیمارستان‌ها کمک کردند


خیران دانشگاه یزد 11 میلیارد ریال به بیمارستان‌ها کمک کردند

یزد - ایرنا - تعدای از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و جمعی از خیران این واحد دانشگاهی با هدف تامین امکانات مورد نیاز بیمارستان های استان برای درمان مبتلا به ویروس کرونا، تجهیزات و دستگاه‌های کمک تنفسی به ارزش 11 میلیارد ریال اهدا کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، این اقدام با توجه به بیماری کووید۱۹ و افزایش افراد مبتلا به این بیماری و اعلام نیاز فوری بیمارستان شهید صدوقی مرکز استان به دستگاه‌های کمک‌ تنفسی به همت سید محمد بزرگ، حسن آقا مشروطه و سعید سعیدا اردکانی از اعضای هیات علمی دانشگاه و سایر خیران انجام شد.

این گزارش افزود: کمک‌های خیران در مدت زمانی کمتر از یک ماه جمع آوری و از محل آن ۳۰ دستگاه کمک تنفسی (bipap)، یک عدد ونتیلاتور پرتابل، یک دستگاه الکتروشوک و یک عدد مانیتور علایم حیاتی خریداری و اهدا شد.

براساس این گزارش، این تجهیزات با هماهنگی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد به بیمارستان‌های موقوفه گودرز، شهید رهنمون، افشار، شهدای کارگر، خیریه سیدالشهدا و شهید صدوقی یزد و بیمارستان‌های ابرکوه، خاتم، بافق، تفت و مهریز تحویل شد.

این حرکت که برای تامین نیازهای بخش اورژانس بیمارستان شهید صدوقی شروع شد، با تداوم فزاینده کمک‌های نیکوکاران و با همت اعضای هیات علمی در استان بسط یافت و بخشی از نیازهای فوری استان در شرایط دشوار تامین شد.

همچنین از اسفندماه گذشته اقداماتی که برای تهیه ماسک و پوشش‌های محافظتی برای جهادگران عرصه سلامت در بیمارستان‌های استان آغاز شد، با اهدای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک هفت لایه ادامه یافت.

همچنین کار دوخت پوشش‌های محافظتی پس از نهایی کردن طرح لباس‌های مورد نیاز و دارای قابلیت شستشو و استریل چندباره، آغاز شد که به زودی اولین سری از لباس‌های دوخته شده، تحویل بیمارستان شهید صدوقی یزد می شود.

این همیاری مردمی و جمع‌آوری کمک‌ها برای تامین سایر نیازهای بیمارستان‌های استان همچنان استمرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند که با فوت ۳۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۴۶ نفر آنها بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۸ نفر از افراد در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش