اقدام بزدلانه ترور شهید فخری زاده بیانگر استیصال ‌دشمنان ‌دیپلماسی است


اقدام بزدلانه ترور شهید فخری زاده بیانگر استیصال ‌دشمنان ‌دیپلماسی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «احمد محمدی» در مطلبی که روز پنجشنبه در مطبوعات اردو و انگلیسی زبان پاکستان منتشر شد، گفت: روز جمعه 27 نوامبر 2020 و در ادامۀ تلاش‌های دشمنان ایران برای ترور دانشمندان کشورم که از سال 2010 آغاز شده است، دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری در یک عملیات...

اقدام بزدلانه ترور شهید فخری زاده بیانگر استیصال ‌دشمنان ‌دیپلماسی است
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «احمد محمدی» در مطلبی که روز پنجشنبه در مطبوعات اردو و انگلیسی زبان پاکستان منتشر شد، گفت: روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ و در ادامۀ تلاش‌های دشمنان ایران برای ترور دانشمندان کشورم که از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است، دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری در یک عملیات تروریستی در نزدیک تهران به شهادت رسید.

وی افزود: شهید فخری‌زاده علاوه بر این که یک دانشمند برجستۀ هسته‌ای بود، نقش به‌سزایی در پژوهش‌های علمی مانند تولید کیت‌های تشخیص کرونا و واکسن کرونا نیز داشت. به دلیل نقش والای ایشان در پیشرفت علمی و فناوری ایران، دشمنان ایران از ۲۰ سال پیش به دنبال ترور و حذف فیزیکی وی بودند که پیش از روز واقعه، در انجام این کار ناموفق بودند. اما متاسفانه این بار، تروریسم دولتی یک رژیم غاصب، این مقام رسمی دولتی ایران، تعدادی از محافظان ایشان و عده‌ای از مردم عادی را به شهادت رساند و مجروح کرد.

محمدی تاکید کرد: این ترور بزدلانه و تحریک‌آمیز، نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و حقوق بشر است. طبق اطلاعات موجود از جمله سلاح‌های پیشرفته‌ای که در محل وقوع ترور به دست آمده است، رد پای رژیم نامشروع صهیونیستی در ترور دانشمند سرافراز دکتر فخری‌زاده کاملا مشهود است. از سوی دیگر، طبق اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های آمریکایی مانند روزنامۀ نیویورک تایمز، این عملیات، تلاش مشترک اسرائیل و آمریکا بوده است. از این رو، جمهوری اسلامی ایران، این ترور را نمونۀ بارزی از تروریسم دولتی می‌داند که مسئولیت حقوقی آن متوجه طراحان‌ و هم‌پیمانان آنهاست.

وی افزود: تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و برخی از همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن، نشان می‌دهد که دشمنان دیپلماسی در استیصال کامل به سر می‌برند و قصد دارند با به اغتشاش کشاندن منطقه، صلح و ثبات آن را به خطر بیاندازند.

سرکنسول ایران در کراچی تصریح کرد: دولت ترامپ، رژیم صهیونیستی و متحدان آن که از به زانو درآوردن ایران از طریق کمپین فشار حداکثری و تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی‌شان نا امید شده‌اند، این بار می‌خواهند با اقدامات گستاخانه‌ای مانند ترور شهید فخری زاده، در ایام کوتاه باقیمانده از ریاست‌ جمهوری ترامپ، باعث تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران‌های منطقه‌ شوند.

وی خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که ضمن هوشیاری و صبوری نسبت به این قبیل توطئه‌ها علیه منافع ملی‌اش و امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت کشورهای منطقه از جمله کشور دوست و برادر، پاکستان، حق خود برای پاسخ دادن به این جنایت و تنبیه آمرین و عاملین آن را محفوظ می‌داند و در زمان مناسب، به این جنایت پاسخ خواهد داد، کما این که به ترور شهید قاسم سلیمانی، قاطعانه پاسخ داد.

وی افزود: تمایل دارم توجه برادران پاکستانی‌ام را به دو موضوع مهم جلب ‌کنم. اول این که به استناد گزارش‌های مختلف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، صلح‌آمیز بودن کلیۀ برنامه‌های ایران در حوزۀ هسته‌ای، برای این نهاد بین‌المللی و تمام کشورهای عضو، کاملاً آشکار است. لذا این قبیل ترورها، آن هم توسط رژیمی که کمترین شفافیت هسته‌ای را دارد، نشانگر ذات قانون‌گریزی این رژیم است. امیدوارم کشورهایی که راه عادی‌سازی روابط با این رژیم تمامیت‌خواه را در پیش گرفته‌اند، متوجه باشند که این رژیم به هیچ قانون و تعهد بین‌المللی پایبند نیست و دلخوش کردن به پیمان بستن با این رژیم، اشتباهی راهبردی است.

وی یاد آور شد: دوم این که، بعد از انقلاب اسلامی ایران تا کنون، بیش از ۱۷ هزار نفر از هموطنانم در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند. در این بین، برخی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا که همواره ادعای حمایت از حقوق بشر می‌کنند، نه تنها این عملیات‌ها را محکوم نکرده‌اند، بلکه به محلی امن برای تروریست‌ها تبدیل شده‌اند و با افتخار برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند و مقامات آنان در محافل این گروههای تروریستی حاضر شده و در آن سخنرانی نیز می‌کنند.

سرکنسول ایران در کراچی تاکید کرد: مردم ایران از تمامی کشورها و به ویژه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، انتظار واکنشی در خور توجه و شفاف دارند. این قبیل کشورها باید بدانند که ادامۀ استانداردهای دوگانه در مقابله با تروریسم، نه تنها به حل این بحران جهانی کمک نمی‌کند، بلکه باعث تقویت آن در سراسر جهان می‌شود.

وی تاکید کرد: این قبیل اقدامات بزدلانه، نه تنها ایران را به دام رژیمهای جنگ‌طلب و هرج و مرج خواه منطقه نمی‌اندازد، بلکه کوچک‌ترین خللی در پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی نیز ایجاد نخواهد کرد.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس