استاندار خراسان جنوبی: معلولان با تکیه بر نیروی ایمان پیش می‌روند


استاندار خراسان جنوبی: معلولان با تکیه بر نیروی ایمان پیش می‌روند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های موثری بردارند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان تصریح کرد: سیزدهم آذر ماه مصادف با سوم دسامبر، آغاز هفته‌ای برای بزرگداشت مقام گروهی از همنوعان ماست که در عمل ثابت کرده‌اند، معلولیت محدودیت نیست و با اراده‌ای راسخ و پولادین می‌توان به قله‌های توفیق صعود کرد حتی اگر نقص عضوی وجود داشته باشد.

وی افزود: بدون تردید معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های موثری بردارند که کسب مدارج عالی علمی و برافراشتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران توسط جامعه معلولین کشور در مسابقات جهانی نمونه‌های بارزی از این توفیقات است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین راستا دولت تدبیر و امید به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از قابلیت‌های شگرف معلولان، حداکثر ظرفیت و توان را برای توانبخشی، ‌بازتوانی و بهره‌مندی عادلانه از منابع، امکانات و موقعیت‌ها و همچنین حضور بی‌دغدغه آنان در جامعه به کار بسته است.

وی گفت: در شرایط موجودِ متاثر از شیوع بیماری کرونا در اقصی نقاط دنیا و در کشور عزیزمان، این نگاه‌ها ویژه تر شده و دستگاه‌های متولی مکلف گشته‌اند به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه هدف مقیم در مراکز شبانه‌روزی و تجمعی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، عزم خود را جزم نموده و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

ملانوری در این پیام بیان کرد: اینجانب ضمن تبریک این هفته به دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه به ویژه افراد با نیازهای ویژه استان و خانواده‌های صبور آنان، امید دارم با توجه به شعار امسال "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار) همه با هم در سایه مشارکت و همدلی، زمینه‌های حضور فعال‌تر معلولان بزرگوار را در همه عرصه‌های اجتماعی هموارتر سازیم و با همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی استان، راهکارهای اجرایی شدن قوانین حمایتی مصوب در مورد معلولان و همچنین استفاده بهینه آنها از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت‌های شغلی را به عنوان مطالبه‌ای به حق از سوی جامعه معلولین ارائه نماییم. از ایزد منان بهترین‌ها را برای تمامی معلولین و نیز خادمین و خیرینی که در تسهیل شرایط زندگی برای آنها همت می‌گمارند، مسئلت دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی