معاون وزیر بهداشت: بیمارستان جدید در بروجرد احداث می‌شود


معاون وزیر بهداشت: بیمارستان جدید در بروجرد احداث می‌شود

بروجرد - ایرنا - معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به فرسودگی بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید چمران بروجرد بیمارستان جدید در این شهرستان احداث می شود.

به گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در بروجرد افزود: چندی پیش بازدیدی از بیمارستان بروجرد انجام شد و در این شهرستان بزرگترین بیمارستان به کرونا اختصاص یافت. پیک بزرگ کرونا در این شهرستان مدیریت شد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اضافه کرد: با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، کاهش تجمعات، مهمانی های و رعایت فاصله می توان کاری کرد که شرایط ابتلای کرونا به سمت قرمز نرود و افراد بتوانند کسب و کار خود را فعال نگه دارند.

جان بابایی گفت: توسعه و بازسازی اورژانس بیمارستان چمران یک نیاز است و علاوه بر این ICU در این بیمارستان راه اندازی شود و همچنین NICU این بیمارستان از نظر تجهیزات نوسازی شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در بیمارستان امام(ره) که بخشی از آن توسط خیرین ساخته شده است، توسعه بخشی دیگر در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود تا سی تی اسکن نیز برای این بیمارستان تامین شود.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان جدید در بروجرد افزود: با توجه به وضعیت فرسودگی دو بیمارستان فعلی بروجرد، آمادگی داریم تا موافقت اصولی برای ساخت بیمارستان جدید با همکاری برنامه و بودجه گرفته شود و ردیفی برای آن اختصاص یابد که بخش های مختلف دو بیمارستان به بیمارستان جدید منتقل شوند.

جان بابایی با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا گفت: فاز مطالعاتی واکسن کرونا در حال انجام است که بعد از فاز تست حیوانی، وارد فاز انسانی می شود و در صورتی که بعد از تست انسانی، ایمنی لازم ایجاد کند و افراد مبتلا نشوند اقدامات بعدی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: زیر ساخت های لازم برای تولید واکسن به خوبی پیش رفته و از همه منابع در این راستا استفاده می شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان در سفر به لرستان پس از بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان الیگودرز، ازنا و دورود از بیمارستان شهید چمران، امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق