مجوز تاسیس 122 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان جنوبی اخذ شد


مجوز تاسیس 122 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان جنوبی اخذ شد

بیرجند - ایرنا - مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: امسال مجوز تاسیس 122 کانون فرهنگی، هنری مساجد را در استان اخذ کردیم.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس برنامه توسعه تمامی مساجد که از قابلیت تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری برخوردار هستند باید این کانون‌ها را راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه ما آمادگی تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در جوار مساجد استان را داریم، اضافه کرد: از فرمانداران، دهیاران و هیئت امنای مساجد استان درخواست می‌شود اگر ظرفیتی در منطقه آنان وجود دارد به ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی معرفی و درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری بدهند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پرونده درخواست صدور ۱۲ کانون به مرکز ارسال شده و امیدواریم تا پایان سال این کانون‌های جدید افتتاح شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری با عضویت بیش از ۵۰ هزار نفر در سطح خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۶۰ درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعال است.

وی از تشکیل شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: استاندار به عنوان نائب رییس، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، شهرداری در این شورا حضور دارند و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را رصد می‌کنند.

سبزه‌کار از آغاز فرآیند صدور الکترونیکی مجوز برای فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دهه کرامت خبر داد و افزود: براساس اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاکنون ۲۲۶ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان مجوز الکترونیک خود را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: برخورداری کانون از ۲ هزار امتیاز، تطبیق سن مدیر کانون که باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون‌های شهری و ۱۰ عضو برای کانون‌های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، داشتن امام جماعت و تکمیل اطلاعات ارکان کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رویداد ملی فهما در هشت عرصه برگزار شد که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر شد، عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ رویداد بعدی فهما است که امیدوارم در آن سال خراسان جنوبی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شود.

توزیع ۳۵۰۰ بسته گوشت گرم

وی با اشاره به مهمترین اقدامات این ستاد در خصوص مقابله با کرونا و حمایت از آسیب دیدگان این بیماری هم گفت: در خصوص مقابله با این بیماری برنامه‌های این ستاد در ۲ قالب اقدامات فرهنگی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، برگزاری پویش‌های مختلف ختم حدیث کسا، ختم صلوات، ختم زیارت عاشورا، ختم قرآن و ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه و چاپ و توزیع آن را از اقدامات فرهنگی این ستاد در مقابله با ویروس کرونا ذکر و اضافه کرد: همچنین ضدعفونی کردن معابر و مساجد به خصوص در مناطق مرزی و محروم توسط کانون‌های مساجد در مراحل مختلف انجام شد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات این ستاد در خصوص اجرای طرح مواسات و همدلی مومنانه هم گفت: با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه کبری(س) قم و برنامه سمت خدا طی چهار مرحله سه هزار و ۵۰۰ بسته گوشت گرم هر کدام به وزن ۲ کلیوگرم و ارزش ۲۲۰ هزار تومان در بین نیازمندان مناطق محروم و حاشیه شهرها توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه کبری(س) و برنامه سمت خدا ۱۲۰ گوسفند زنده به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان در استان خریداری و برای سلامتی امام زمان(عج) قربانی و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

حجت الاسلام سبزه‌کار از توزیع هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند استان به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در ماه جاری خبر داد و گفت: همچنین ۳۱۵ بسته معیشتی به همت کانون مسجد قبا مهرشهر بیرجند بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

وی اظهار داشت: اکنون نیز اعضای کانون‌های مساجد استان در نقاط پرخطر همچنان در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا با بسیج سازندگی و دانشگاه علوم پزشکی پای کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج