مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی (ره) در بیرجند دهه فجر افتتاح می‌شود


مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی (ره) در بیرجند دهه فجر افتتاح می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: ساختمان مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی (ره) در بیرجند دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و سه حوزه ستاد اقامه نماز، بنیاد مهدویت و ستاد تفسیر قرآن در این مجموعه مستقر می‌شوند.

حجت الاسلام حسین کمیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه با ۴۵۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در محدوده سایت اداری بیرجند در دست اجراست و ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در آبان ماه سال گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور آغاز شد که تاکنون در زمینه احداث آن یک میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: سه حوزه ستاد اقامه نماز، بنیاد مهدویت و ستاد تفسیر قرآن در این مجموعه مستقر خواهند شد و احداث کتابخانه تخصصی نماز و مهدویت از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در این ستاد است.

استاندار خراسان جنوبی نهم آذر ماه جاری در بازدید از ساختمان مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی (ره)، دستور مساعدت ویژه برای تکمیل این پروژه را صادر کرد تا روند اجرای آن سرعت بگیرد و این ساختمان اداری آموزشی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی همچنین با اشاره به مهمترین اقدامات این ستاد در راستای ترویج فرهنگ نماز گفت: طرح‌های مبین برای معلمان مدارس پسرانه مقاطع اول و دوم متوسطه در قالب ۱۸ ساعت آموزشی امسال برگزار شد.

وی افزود: ما به دنبال شیوه‌های مدیریت اقامه نماز و جذاب سازی برنامه‌های نماز در مدارس هستیم و اجرای طرح مبین می‌تواند راهکاری اصولی و هدفمند به مدیران مدارس ارائه کند.

کمیلی با بیان اینکه انس به نماز در بین دانش‌آموزان به طور قطع آنان را بسیاری از مسائل و معضلات دور نگه خواهد داشت و اخلاق و خصال نیکو را در آنها تقویت خواهد کرد، عنوان کرد: همچنین طرح آموزش هشت ساعته در راستای ترویج نماز برای معلمان پایه سوم ابتدایی مدارس دخترانه نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل شیوع کرونا اکثر برنامه‌های این ستاد به صورت مجازی دنبال می‌شود، عنوان کرد: نشست‌های ترویجی اقامه نماز از طریق شبکه شاد و به صورت سراسری برای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس نیز در حال برگزاری است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری نیز چندین مسابقه در راستای اقامه نماز از جمله «نماز در کلام مقام معظم رهبری» و «صدایی که تو را می‌خواند» برای دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم برگزار شد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از آغاز به کار مدرسه مجازی مهدویت به صورت سراسری خبر داد و گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت بنیاد به نشانی mahdaviat.ir می‌توانند در این مدرسه حاضر شوند و از دوره‌های بارگذاری‌شده استفاده کنند و پس از شرکت در آزمون‌های مختلف، گواهینامه سطح یک، دو و سه مهدویت را اخذ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دل شیدایی