مانور زلزله استان‏‎های جنوب کشور در بوشهر اجرا شد


مانور زلزله استان‏‎های جنوب کشور در بوشهر اجرا شد

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر گفت: با هماهنگی وزارت نیرو مانور تمرینی مقابله با زلزله استان‏‌های صنعت آب و برق منطقه مرکزی جنوب کشور در بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، صادق زنده‌بودی روز چهارشنبه در تشریح برگزاری مانور مقابله با زلزله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سناریو این مانور وقوع زلزله‌ای با قدرت ۶.۵ ریشتر در شهرستان بوشهر و با مرکزیت شهر چغادک بود که از سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر امور مربوط به راهبری حادثه انجام شد.

وی بیان کرد: بر اساس فرضیه‌های مانور، بر اثر این زلزله، مناطق تحت شعاع آن شهرستان‎های بوشهر، دشتستان و تنگستان بود که با آسیب دیدن زیرساخت‎های آب و برق نقاط یاد شده، روند خدمت‌رسانی به مشترکان با اختلال مواجه شد.

زنده‌بودی اظهار داشت: در این زمینه بر اساس سناریو از پیش تعیین شده، پس از دریافت اطلاعات و گزارش‎های مدنظر، ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران عامل، مدیران بحران و رئیس منطقه مرکزی جنوب وزارت نیرو تشکیل و بلافاصله تیم‏‌های ارزیاب به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: پس از اطلاع‌رسانی به ستاد فرماندهی، کمیته‏‌های مورد نیاز از جمله ایمنی، امنیت، عملیات، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی تشکیل شد.

زنده‌بودی ادامه داد: با اطلاع‌رسانی زلزله به استانداری، فرمانداری و سایر سازمان‎های مرتبط و تقسیم کار، فعالیت گروه‏‌های عملیاتی برای بهسازی شبکه‏‌های آسیب دیده آغاز شد.

وی ادامه داد: در نهایت پس از بهسازی شبکه‌های آسیب دیده پایان عملیات اعلام و جمع‌بندی نهایی توسط ستاد مدیریت بحران انجام گرفت.

زنده‌بودی افزود: اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ۶ استان مشارکت کننده در مانور مقابله با زلزله بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس