شهرستان نیر از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت


شهرستان نیر از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت

اردبیل - ایرنا - سرپرست فرمانداری نیر گفت: وضعیت این شهرستان بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا از نظر شیوع ویروس کرونا از نارنجی به زرد تغییر یافت.

به گزارش ایرنا ، شجاع اقبالی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: تلاش اعضای قرارگاه فرماندهی مقابله با ویروس کرونا و همکاری مردم و اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عوامل تغییر وضعیت می‌باشد.

وی گفت: در صورت کوتاهی آحاد جامعه و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دوباره شهرستان نیر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال می‌شود.

فرماندار نیر با قدردانی از همکاری مردم بویژه اصناف در مدت زمان تعطیلی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بر لزوم رعایت مداوم شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

او اظهارداشت: سپاه و بسیج مردمی با تمام توان در کنار دیگر دستگاه‌ها همچون شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشت، جمعیت هلال احمر و دیگر مجموعه‌ها پای کار است و گروه‌های تعیین شده آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند.

فرماندار نیر بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه تاکید کرد و افزود: با تشکیل کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی (مراقبتی، حمایتی و نظارتی)، به سرعت فعالیت‌های محله‌محور و خانواده محور فعالیت کنند.

اقبالی ادامه داد: در این طرح تمام تلاش کاهش زنجیره بیماری است و هر خانه یک پایگاه سلامت باشد و انتظار داریم شهروندان نیر مثل همیشه همراهی و تعامل خود را برای اجرای این طرح داشته باشند.

اقبالی به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون ۸۵ درصد جمعیت شهرستان نیر غربالگری و با مشارکت بسیجیان در قالب ۸۶ تیم ۲۹ نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شدند.

او تشریح کرد: چهار هزار و ۴۹۳ خانوار با ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر در این طرح در ۱۰۳ محله این شهرستان غربالگری شدند.

سرپرست فرمانداری نیر گفت: از زمان اجرای این طرح از ۸۵ واحد صنفی توسط گشت تلفیقی بازدید و ۱۱ واحد صنفی به تغزیرات حکومتی معرفی شدند که تخلف سه واحد صنفی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس