میزان رعایت پروتکل ها باید بالای 97 درصد حفظ شود


میزان رعایت پروتکل ها باید بالای 97 درصد حفظ شود

کرج – ایرنا- سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه اعمال محدودیت های 2 هفته ای کرونا با کاهش نسبی میزان ابتلا و مرگ و میر در استان همراه شده است، گفت : انتظار می رود سطح رعایت پروتکل ها بالای 97 درصد همچنان حفظ شود.

دکتر علیرضا سلیمانی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت : طبق بررسی های انجام گرفته ، اکنون میزان رعایت پروتکل ها در البرز به حدود ۹۸ درصد رسیده که باید همچنان استمرار یابد.

وی با بیان اینکه کاهش نسبی ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کووید ۱۹ به معنای توقف روند کامل این بیماری نیست، اظهار داشت: هرچند شمار بستری ها و مرگ و میرها نسبت به قبل از اجرای محدودیت های ۲ هفته ای کاهش نشان می دهد اما این بدان معنا نیست که وضعیت مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۷۰۶ بیمار کووید ۱۹ دربیمارستان های استان بستری هستند، گفت : تا پیش از اعمال محدودیت های ۲ هفته ای ، این رقم به بالای۹۰۰ نفر رسید.

سلیمانی افزود: وضعیت بستری ها تا حدودی در مسیر کاهشی قرار گرفته است اما به این معنا نیست که به لحاظ ابتلا وضعیت استان بهتر شده است بلکه تا ۲ هفته و حتی یک ماه دیگر رعایت پروتکل ها می بایست بالای ۹۷ درصد حفظ شود تا به طور نسبی گفت که شیوع ویروس در حال کاهش است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز اظهار داشت: با توجه نزدیکی فصل سرما و زمستان می توان گفت که شرایط کنونیآرامش قبل از طوفان است و مردم نیز باید این محدودیت ها را ادامه دهند تا دوباره شاهد اوج گیری بیماری و موج دیگر در استان نباشیم.

وی، میزان رعایت پروتکل ها را در شهرستان های طالقان و اشتهارد ۱۰۰ درصد، کرج ۹۸، ساوجبلاغ ۹۶ درصد، فردیس۹۳ درصد و نظرآباد را ۹۰ درصد اعلام کرد.

وی بیان داشت : اکنون برای مهار کرونا طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان البرز با مشارکت گروه های جهادی و بسیج در حال انجام است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز اعلام کرد که گزارش های روزانه توسط ۱۰۴ تیم بازرسی و نظارتی در استان دریافت می شود که در کرج ۶۰ تیم ، فردیس ۲۲ تیم ، ساوجبلاغ ۱۴ تیم، نظرآباد چهار تیم، اشتهارد سه تیم و طالقان یک تیم ، کار بازرسی و نظارت کرونایی را انجام می دهند.

تیم های بهداشتی با همکاری بسیج در بخش های مراقبت ، حمایت و نظارت ، بیمار یابی ، کمک به بستری بیماران، رصد میزان استفاده مردم از ماسک و تعطیلی اصناف فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...