مشکل تولید مرغ در استان اردبیل وجود ندارد


مشکل تولید مرغ در استان اردبیل وجود ندارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه مشکل تولید مرغ در استان وجود ندارد، گفت: اردبیل با تولید بیش از 53 هزار تن گوشت سفید تقریبا 2 برابر نیاز خود به عنوان تولیدکننده و صادر کننده گوشت سفید شناخته شده است.

حسین وطن‌دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دلایل گرانی‌ اخیر گوشت مرغ را کاهش جوجه‌ریزی، عدم تامین به‌موقع نهاده‌ها ، عدم تامین به‌موقع ارز توسط بانک مرکزی در آزادسازی نهاده‌ها، افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها و مرغ ، مشکل سامانه بازارگاه در توزیع نهاده‌ها و خشکسالی در سال زراعی جاری در کشور عنوان کرد.

وی بیان کرد: پایش و نظارت توسط اکیپ مشترک مبنی بر اعلام و تحویل مرغ توسط مرغداری‌ها که مرغ آنها به سن کشتار و بلوغ رسیده، تحویل مرغ توسط تولیدکنندگانی که به نسبت دریافت نهاده‌ها تولید داشته‌اند و توزیع مرغ منجمد از محل ذخایر استان به مردم از جمله راهکارهای مقابله با گرانی گوشت سفید است.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه نظارت بر نهادهای بازار با هدف کنترل گرانی‌ها بویژه مواد پروتئینی در روزهای اخیر در مناطق مختلف استان تشدید شده است، افزود: دولت بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار و ملاحظات اقتصادی و اجتماعی، با کنترل و ساماندهی شبکه‌های توزیع ، حذف واسطه‌های غیرضروری در روند تامین و توزیع اقلام اساسی مردم اقدام می‌کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به تاثیر کرونا بر وضعیت معیشتی مردم، اصناف، کسبه و واحدهای تولیدی آسیب‌پذیر گفت: از ابتدای شیوع بیماری کوید ۱۹ و فعالیت ستاد مقابله با کرونا ، کمیته اقتصادی این ستاد فعال و در قالب وظایف مشخص مصوبات مهمی را در چهارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه ابلاغی و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا داشته است.

وی تشریح کرد: تهیه و تامین بموقع اقلام بهداشتی در استان، تامین و توزیع بموقع کالاها اساسی مردم و جلوگیری از تاثیر بیماری بر معیشت مردم، شناسایی اصناف و واحدهای آسیب‌پذیر با حل مشکلات مالیاتی ، بیمه‌ای ، تسهیلات بانکی ،تقسیط تخفیف و تعویق بدهی‌های بانکی و شرکت‌های دولتی و خدماتی از قبیل گاز برق و آب و تلفن از جمله اقدامات این کمیته است.

وطن‌دوست پرداخت یارانه‌ای دستمزد به واحدهای مناطق کم‌برخوردار ، پرداخت تسهیلات کرونایی تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان ، پرداخت بیمه بیکاری به تعداد ۹ هزار نفر ،پیگیری اجرای طرح‌های مشوق بیمه‌ای و واحدهای آسیب‌پذیر و حمایت ویژه از واحدهای خدماتی و گردشگری با شیوه بنگاه‌محوری را از دیگر اقدامات کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا ذکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش