85 درصد اصناف دامغان محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند


85 درصد اصناف دامغان محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند

سمنان-ایرنا- رییس اتاق اصناف دامغان گفت: 85 درصد از کسبه و بازاریان دامغان در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا با آگاهی از شرایط جامعه، دستورالعمل‌های ستاد کرونا و محدودیت‌ها را رعایت کردند.

محمدحسن امینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کسبه و بازاریان دامغان در اجرای طرح محدودیت‌های ۲ هفته‌ای برای مقابله با کرونا همکاری خوبی داشته‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا، گشت‌های مشترک با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، اتاق اصناف و مرکز بهداشت و درمان، به صورت روزانه در چند نوبت به گشت‌زنی در شهر می‌پردازند.

امینیان ادامه داد: در راستای اجرای گشت های اتاق اصناف از واحدهای صنفی، از ابتدای آذر تا روز ۹ آذر، ۲۷۰ بازدید از واحدهای صنفی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب گشت‌های انجام شده، ۸۰ تذکر کتبی ارائه و ۲۷ تخلف مشاهده شد، اما هیچ پرونده‌ای به تعزیرات حکومتی ارسال نشد.

امینیان اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام به تذکر و پلمب واحدهای صنفی با دخالت مستقیم دادستانی، ستاد مقابله با کرونا شهرستان و پلیس اماکن انجام می‌شود.

رییس اتاق اصناف شهرستان دامغان ضمن قدردانی از اصناف متعهد، گفت: بدون شک رعایت نکته‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم است و رعایت دستورالعمل‌ها، باعث کنترل بیماری می‌شود.

در سال ۹۸ بیش از سه هزار و ۶۰۰ بازرسی توسط اتاق اصناف در دامغان انجام شد که از این تعداد، ۲۵۰ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند و پرونده ۵۳ واحد متخلف نیز در سال گذشته به دلیل تکرار تخلف جهت اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

در شهرستان دامغان حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد و حدود ۱۰۰ واحد صنفی فاقد جواز و در حال تهیه جواز کسب هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران