اخاذی از دختر همدانی با تهدید به انتشار تصاویر شخصی


اخاذی از دختر همدانی با تهدید به انتشار تصاویر شخصی

همدان- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پسر 21 ساله‌ای که با تهدید دختر نوجوان اقدام به اخاذی از وی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: چندی پیش فردی با در دست داشتن شکوائیه و مراجعه به پلیس فتا خواستار پیگیری موضوع اخاذی از دختر ۱۶ ساله خود در فضای مجازی ‌شد.

وی اضافه کرد: بررسی کارشناسان فتا و اظهار شاکیان حاکی از این بود که دختر نوجوان در شبکه اجتماعی تلگرام با فرد ناشناس آشنا شده و رد و بدل شدن پیاپی پیام بین آنها زمینه دوستی را ایجاد می کند.

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم پس از ابراز علاقه و دوستی به دختر جوان از وی درخواست تصاویر شخصی کرده و شاکیه نیز به علت اعتماد نابجا عکس های شخصی خود را در اختیار این جوان قرار می دهد.

سرهنگ سرخوش افزود: متهم پس از گذشت مدتی شروع به تهدید و اخاذی از این دختر جوان کرده و عنوان می کند در صورت تامین نکردن رقم درخواستی تصاویر وی را به عناوین غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر می کند.

وی اظهار داشت: دختر نوجوان از روی سادگی تن به خواسته این جوان داده و ۲ میلیون تومان به حساب او واریز کرد اما مادر او متوجه این موضوع شده و پس از پیگیری در جریان تهدید به اخاذی قرار می‌گیرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پس از شکایت والدین این دختر و به جریان افتادن پرونده، پسر جوان که اقدام به اخاذی از این دختر ۱۶ ساله کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: شهروندان همانگونه که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی کنند در فضای مجازی نیز به افراد اعتماد نکرده و تصاویر شخصی و اطلاعات محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا