سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس‌جمهور گرجستان کرد


سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس‌جمهور گرجستان کرد

تهران- ایرنا- سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران دیروز استوارنامه خود را به رییس‌جمهور گرجستان تسلیم کرد و خواهان تحرک و افق‌های جدید در پرتو تحولات جدید منطقه در مراودات تفلیس - تهران شد.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در تفلیس، «اکبر قاسمی»سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، دیروز سه‌شنبه طی تشریفات رسمی در محل کاخ ریاست جمهوری گرجستان، استوارنامه خود را به «سالومه زورابیشویلی» رئیس‌جمهور گرجستان، تسلیم کرد.

در این مراسم، سالومه زورا بیشویلی، با تبریک مسئولیت جدید سفیر جدید ایران در تفلیس، اظهار امیدواری کرد که مناسبات دو کشور در دوره مسئولیت وی با موفقیت بیش از پیش، همراه شود.

اکبر قاسمی نیز با ابلاغ سلام گرم رییس‌جمهور ایران به رییس‌جمهور گرجستان، خواهان تحرک و افق‌های جدید در پرتو تحولات جدید منطقه در مراودات تفلیس - تهران شد.

قاسمی روز دوشنبه دهم آذر ماه نیز رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه گرجستان تسلیم کرده بود.

اکبر قاسمی پیش از این در سمت‌های معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات، رئیس اداره رسانه‌های گروهی، سفیر ایران در کی‌یف، رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره، کارشناس ارشد حوزه عربی،‌ آفریقایی و شبه قاره هند و همچنین معاون اداره خاورمیانه عربی و شمال آفریقا فعالیت کرده است.

سید جواد قوام شهیدی پیش از قاسمی عهده‌دار سفارت ایران بود. او از دی ماه ۱۳۹۵ به این سمت منصوب شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس