افزون‌بر 760 کیلوگرم موادمخدر در سیستان ‌و بلوچستان کشف شد


افزون‌بر 760 کیلوگرم موادمخدر در سیستان ‌و بلوچستان کشف شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف افزون‌بر 760 کیلوگرم انواع موادمخدر در مرزهای جنوبی این استان طی 2 عملیات جداگانه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار محمد ملاشاهی اظهارداشت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند از این منطقه به وسیله چند دستگاه خودرو مقادیری مواد افیونی را از آن سوی مرزها وارد کشور کنند.

وی افزود: مرزداران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیر تردد قاچاقچیان را شناسایی و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، مسیرهای احتمالی تردد در کنترل مرزداران قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که حین ورود موادمخدر از مرزها، خود را در کمین و محاصره ماموران دیدند، اقدام به فرار به خاک کشور مقابل کردند و مأموران نیز پس از صدور فرمان ایست، جهت متوقف کردن خودروها با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف چهار دستگاه خودروی حامل موادمخدر و دستگیری ۲ قاچاقچی، ۴۱۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودروها مخفی شده بود را کشف کنند.

سردار ملاشاهی در ادامه به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران سیستان و بلوچستان در همان روز اشاره کرد و افزود: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه پس از چند شبانه‌ روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، موفق شدند ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، ۳۵۴ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۱۴۰ کیلوگرم شیشه و ۲۱۴ کیلوگرم تریاک را در ارتفاعات منطقه عمومی تگور این شهرستان کشف کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان در دستورکار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران سیستان‌وبلوچستان برابر وظایف ذاتی خود و با همکاری سایر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و حمایت‌های همیشگی مرزنشینان عزیز با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان سوز جوانان کشور است، برخورد خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس