عمارت طوطی قزوین ثبت ملی می‌شود


عمارت طوطی قزوین ثبت ملی می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: پرونده عمارت تاریخی طوطی قزوین برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه ارسال شده است.

احسان نورانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این بنای تاریخی که در ۲ طبقه ساخته شده و در خیابان امام خمینی (ره) و در نزدیکی بازار و مجموعه سعدالسلطنه قرار دارد، مربوط به دوره پهلوی اول است.

این مسوول گفت: این عمارت در سال‌های گذشته از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین مرمت شده بود و اکنون دارای کاربری اداری-تجاری است.

وی با تاکید بر حفاظت از بافت ارزشمند تاریخی قزوین، اظهار داشت: حفظ و مرمت چنین بناهایی در واقع صیانت از بافت تاریخی کهن شهر قزوین است و نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: با ثبت بناهای تاریخی، ظرفیت‌های قانونی برای حفاظت بهتر از آنها ایجاد می‌شود و زمینه آشنایی بیشتر شهروندان با این مواریث تاریخی و فرهنگی فراهم می‌گردد.

حدود هزار و ۴۵۰ اثر منقول مانند صنایع دستی، غیرمنقول مانند بناهای تاریخی و آثار طبیعی و ناملموس مانند آئین‌ها و پیشه‌ها در استان قزوین به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022