هلال احمر برای ارسال کمک‌های بیشتر به خوزستان آمادگی دارد


هلال احمر برای ارسال کمک‌های بیشتر به خوزستان آمادگی دارد

اهواز-ایرنا- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: خوزستان به هر میزان کمک و پشتیبانی برای امدادرسانی به خانواده‌های گرفتار در آبگرفتگی نیاز داشته باشد هلال احمر کشور آمادگی ارسال کمک‌ها را دارد.

به گزارش ایرنا مهدی ولی پور شامگاه سه شنبه در نشست مدیریت بحران جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: مقادیری لوازم و تجهیزات مورد نیاز امدادی از سوی هلال احمر کشور تهیه شده است که در صورت نیاز فوری خوزستان در کمترین زمان به این استان ارسال می شود.

وی گفت: در بحث لجستیک هلال احمر خوزستان نیاز به هر کمکی برای امداد رسانی به خانواده های گرفتار در آبگرفتگی اخیر داشته باشد استان های معین در خدمت خوزستان هستند.

ولی پور ادامه داد: در چند روز اخیر شاهد بارش برف و باران در کشور بودیم که در مجموع به هفت هزار و ۵۶۳ نفر در سطح کشور توسط هلال احمر امدادرسانی شد که بیش از پنج هزار نفر از این تعداد در خوزستان بودند همچنین از ۶۲۵ اسکان اضطراری در سطح کشور ۵۵۲ مورد در خوزستان انجام شد.

وی همچنین گفت: با وجود تمامی مشکلات و کمبودها یکسری امکانات تهیه و در بین هلال احمرهای سطح کشور توزیع شد و تا پایان این ماه نیز اقلام بیشتری تهیه خواهد شد و در بین استان ها توزیع می شود.

ولی پور اظهار داشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم به درستی نتوانستیم مراکز هلال احمر کشور را پشتیبانی کنیم اما نهایت تلاش برای به روز رسانی مراکز هلال احمر در سراسر کشور صورت گرفت.

رییس سازمان امداد و نجان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: مردم باید انتظار کمک رسانی خود را متناسب با حوادثی که در کل دنیا در حال وقوع است داشته باشند و در زمان بروز سختی و حادثه با این جمعیت همکاری داشته باشند.

با فعال شدن سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته در خوزستان نزدیک به سه روز است که چندین شهرستان در استان خوزستان درگیر آبگرفتگی هستند و شهرستان های اهواز و بندرماهشهر در شرایط بدتری به سر می برند.

طبق اعلام هلال احمر خوزستان چهار مرکز اسکان برای خانواده های آسیب دیده ازآبگرفتگی در شهرستان ماهشهر برپا شده است و بیش از ۵۰۰ نفر در این مراکز اسکان داده شدند.

رییس سازمان امداد و نجات کشور شامگاه سه شنبه برای بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی در اهواز و ماهشهر وارد خوزستان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !