95 درصد اصناف تربت‌حیدریه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند


95 درصد اصناف تربت‌حیدریه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها برای قطع زنجیره ویروس کرونا گفت: با بازدیدهای صورت گرفته، 95 درصد اصناف این شهرستان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان اجرای طرح محدودیت‌های ویژه کرونا، ۱۶۴ نفر در قالب ۵۲ تیم بازرسی از حدود ۸۰۰ واحد صنفی تربت‌حیدریه بازرسی کردند و در این مدت به ۲۴۴ واحد صنفی تذکر کتبی داده شد و ۴۹ واحد صنفی نیز به دلیل بی‌توجهی به تذکرهای بازرسی، مهر و موم شدند.

وی ادامه داد: طی پنج ماهه گذشته نیز ۵۴۰ تیم بازرسی شامل هزار و ۳۳۷ نفر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی، مدارس، مساجد، اصناف، اماکن عمومی، مراکز ورزشی، مراکز اقامتی و گردشگری را مورد بازدید قرار دادند که به ۹۰۰ واحد صنفی تذکر داده شد و ۲۵ واحد صنفی نیز مهر و موم شدند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه همراهی مردم این شهرستان را در اجرای محدودیت‌های ویژه کرونا مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: تنها راه قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا، مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردم در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت است.

موسوی همچنین از توزیع هزار و ۳۰۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان این شهرستان در آخرین روز هفته بسیج خبرداد و با بیان این که ارزش ریالی بسته‌های کمک معیشتی توزیع شده در مجموع چهار میلیارد ریال است افزود: ارزش ریالی هر یک از این بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب و گوشت، سه میلیون ریال است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند.
این دانشگاه، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۶۲۸ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس