فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از 30 نفر فراتر رفت


فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از 30 نفر فراتر رفت

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته شاهد فوت 32 شهروند بر اثر بیماری کووید 19 در استان بودیم که طی روزهای اخیر، بیشترین میزان بوده است.

علی احمد آقاپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از این بیمای در آذربایجان غربی به ۲ هزار و ۹۱۹ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی های ۲ شهرستان شامل بوکان و ارومیه، بسیار نامناسب بود و به ترتیب شاهد فوت ۱۰ و هشت نفر در این ۲ شهرستان بودیم.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در هریک از شهرهای سلماس، میاندوآب و نقده، ۲ نفر در ماکو و یک نفر در هریک از شهرهای تکاب، مهاباد و خوی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند.

آقاپور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ‌هزار و ۱۶۲ نفر رسیده که از این تعداد ۵۰۲ نفر مشکوک و ۶۶۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۳۰۵ نفر بوده که از این تعداد، ۸۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی از ابتلای ۸۴۷ نفر به کووید ۱۹ و بستری شدن ۱۵۰ نفر از آنان در بیمارستان های آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: کل مبتلایان به کرونا در این استان به مرز ۸۹ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۶۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در دنیا و نزدیک به ۹۷۶ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ از مجموع حدود یک میلیون و ۴۸۵ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز حدود ۳.۳ درصد مربوط به ایران است.

از کل مبتلایان کشور بیش از ۹ درصد و از کل فوتی های ناشی از کرونا در کشور افزون بر ۶ درصد مربوط به آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی